به گزارش ایراسین، محسن زارعی اظهار کرد: تغییر در نظام و شیوه ارزشیابی مخالفانی داشت اما با وجود هجمهها، تصمیم گرفته و مصوب شد که نظام سنجش اصلاح شود، البته رویکردها در این تغییر، تعمیق و تقویت یادگیری است.
وی با اشاره به اینکه آمار دانش آموختگان دانشگاهی بیکار جامعه ما بیش از بیکاران بی سواداست، گفت: پیش از این تاکید بر حافظه محوری و نه یادگیری، باید یادگیری جایگزین حفظ کردن شود و وظیفه ما است از تغییر در سازوکار طراحی سوال، اجرا و تصحیح و نمره گذاری صیانت کنیم.
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: پیش از این، کنار گذاشتن کتاب به دانشآموز تحمیل شد و منبع آزمون به جزوه و سوالات پرتکرار تنزل یافت و در این شرایط دانشآموز صرفاً به دنبال کسب مهارت در تست زنی بود.
زارعی خاطرنشان کرد: شاخصها نشان داده است که سوالات امتحانات نهایی سال گذشته استاندارد و مناسب بوده است.
وی گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانشآموز در ۶ هزار حوزه امتحانی در آزمون نهایی شرکت میکنند و برای پایه یازدهم و دوازدهم از ۱۱ عنوان درس و برای پایه دهم ۱۲ عنوان درس امتحان نهایی گرفته خواهد شد.
ارسال نظر