• ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
  • کد خبر: 53628
  • readingTime: ۲ دقیقه
زغال سنگ کک‌سازی

میزان تولید زغال سنگ کک‌سازی چین در ماه می ۲۰۲۴ به دنبال رشد تقاضا در بازار داخلی این کشور افزایش پیدا کرد. طبق پیش‌بینی فعالان بازار روند صعودی تولید و تقاضا برای زغال سنگ کک‌سازی ۱۰ روز تا دو هفته دیگر در بازار داخلی چین ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار زغال سنگ کک‌سازی چین روزهای پررونقی را سپری می‌کند چراکه میزان تقاضا برای این محصول در آستانه تعطیلات روز کارگر در چین صعودی شد. کارخانه‌های کک‌سازی چین در پی رونق بازار، میزان تولید خود را بالا برده‌اند. به گفته مسئول یک از بزرگ‌ترین کارخانه‌های کک‌سازی در استان هبی چین، میزان تولید کک قبل از تعطیلات روز کارگر چند برابر افزایش یافت و اکنون تمام کوره‌ها با ظرفیت کامل کار می‌کنند تا سفارشات در زمان مقرر به مشتریان تحویل داده شود. بررسی‌ها از بازار داخلی چین نشان می‌دهد هر تن زغال سنگ کک‌سازی در اواخر ماه مارس با کاهش ۳۸۴.۹ یوانی با بهای ۱۶۰۵.۵ یوان معامله می‌شد و قیمت این محصول در دهه اول آوریل به دنبال تداوم روند نزولی مصرف در کارخانه‌های فولادی به پایین‌ترین سطح خود رسید، به طوری که هر تن زغال سنگ کک‌سازی در ۱۱ آوریل با بهای ۱۵۱۵.۶ یوان در هر تن معادل ۲۱۰.۱ دلار در هر تن خرید و فروش می‌شد. ولی وضعیت بازار با رشد تقاضا در پایان ماه آوریل و در آستانه تعطیلات روز کارگر تغییر کرد تا بهای هر تن زغال سنگ کک سازی در بازار داخلی چین به ۱۷۱۷.۵ یوان در هر تن برسد. فعالان بازار معتقدند با توجه به فعالیت کارخانه‌های فولادی در چین، روند صعودی تولید و تقاضا برای زغال سنگ کک‌سازی ۱۰ روز تا دو هفته دیگر در بازار داخلی چین ادامه می‌یابد.

عرضه زغال سنگ در چین با اختلال مواجه شد

تقاضا و میزان تولید زغال سنگ کک‌سازی در چین در حالی بالا رفته که میزان ذخایر کک در کارخانه‌های چین روند نزولی پیدا کرده است. از این‌رو پیش‌بینی‌ها از رشد قیمت زغال سنگ کک در ماه می حکایت می‌کند. از طرفی بروز حادثه در تعدادی از معادن زغال سنگ چین سبب کاهش عرضه این محصول شده است. به دنبال این موضوع سطح ایمنی دیگر معادن زغال سنگ این کشور مورد بازرسی قرار گرفت و تغییراتی در آن‌ها ایجاد شده است. تمامی این اتفاقات سبب شد عرضه زغال سنگ در چین با اختلال مواجه شود که نگرانی تولیدکنندگان را به همراه دارد. در این میان شماری از تولیدکنندگان نیز در فروش زغال سنگ کک‌سازی محتاط شده‌اند و از فروش مقادیر بالا خودداری می‌کنند. همچنین قیمت زغال سنگ کک‌سازی وارداتی چندان پایین نیست که علت اصلی این موضوع به عدم واردات در تعطیلات سه روزه بنادر چین یعنی از اول تا سوم ماه می به مناسبت روز کارگر بازمی‌گردد. با این حال فولادسازان چینی بر این باورند وضعیت عرضه و قیمت زغال سنگ کک‌سازی به این منوال ادامه پیدا نمی‌کند و باید منتظر سامان یافتن بازار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =