• ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸
  • کد خبر: 54682
  • readingTime: ۲ دقیقه

کارشناس بازار پوشاک در گفت‌وگو با ایراسین:

لباس‌های بهاری هم به حراج رسید

پوشاک فروشان کالکشن جدید هر فصل را از همان ابتدای عرضه به حراج می‌گذارند
حراج پوشاک

رضا باطنی، کارشناس بازار پوشاک می‌گوید: افت قدرت خرید مردم سبب تغییر وضعیت بازار پوشاک شده است. از آنجایی‌ که لباس کالایی مصرفی بوده و باید در زمان خود استفاده شود، پوشاک فروشان کالکشن جدید هر فصل را از همان ابتدای عرضه به حراج می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار پوشاک اصفهان این روزها شرایط متفاوتی را نسبت به بهار سال‌های گذشته تجربه می‌کند، به گفته بسیاری از بازاریان وضعیت بازار باوجود تغییرات آب و هوایی چندان مناسب نیست و مردم کمتر درصدد تهیه پوشاک با مد جدید فصل هستند. البته راسته لباس‌فروشی‌ها در اصفهان شلوغ است ولی اکثر افراد حاضر در بازار به دنبال پوشاک جدید با قیمت پایین یا به اصطلاح حراجی هستند. فروشگاه‌داران نیز با در نظر گرفتن این موضوع تمامی اجناس خود را با قیمت پایین‌تر عرضه می‌کنند و در این میان برگه‌هایی با عبارت‌های "حراج زیر نظر اتحادیه " یا "جشنواره فروش بهار ۱۴۰۳" پشت ویترین اکثر لباس‌فروشی‌ها خودنمایی می‌کند. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد پوشاک فروشان کالکشن جدید فصل را در همان ابتدای عرضه در شمار لباس‌های حراجی خود قرار می‌دهند، به طوری که اکنون کالکشن پوشاک بهار ۱۴۰۳ در نصف جهان با ۱۰ تا ۲۵ درصد تخفیف به فروش می‌رسد. برگزاری جشنواره‌های فروش به مناسبت رونمایی از مد جدید لباس به سیتی‌سنتر سپاهان‌شهر نیز سرایت کرده و مارک فروشان اجناس خود را با حداکثر ۵۰ درصد تخفیف به فروش می‌رسانند. همچنین تاریخ‌هایی رندی مانند ۱۴۰۳/۳/۳، ۳/۱۳/ ۱۴۰۳ و امثال آن به فرصتی برای مارک فروشان تبدیل شده تا اجناس خود را در طرح‌های یکی بخر، سه تا ببر یا، یکی بخر، کالای دوم را با ۵۰ درصد تخفیف بخر و… عرضه کنند.

رضا باطنی، کارشناس بازار پوشاک درباره حراج کالکشن جدید پوشاک در بهار ۱۴۰۳ به خبرنگار ایراسین می‌گوید: افت قدرت خرید مردم سبب تغییر وضعیت بازار پوشاک شده است. پوشاک فروشان به دنبال کاهش تقاضا برای خرید ناچار به حراج اجناس خود شده‌اند. پوشاک باید بلافاصله پس از تولید به فروش برسد در غیر این صورت یا پارچه آن دچار پوسیدگی و خرابی می‌شود و یا به اصطلاح از مد می‌رود.

باطنی ادامه می‌دهد: در حقیقت پوشاک براثر گذر زمان برخلاف بسیاری دیگر از کالاها مانند کالاهای برقی، صنعتی و… ارزش افزوده پیدا نمی‌کند. همچنین نوسانات ارزی تأثیری بر قیمت پوشاک ندارد. لباس کالاهای مصرفی بوده که باید در زمان خود استفاده شود.

این کارشناس بازار پوشاک با اشاره به مشکلات فعلی صنف پوشاک فروشان اصفهان بیان می‌دارد: متأسفانه تنها تعداد محدودی از فروشگاه‌داران موفق به فعالیت در این حوزه هستند. اکنون مشکلات بسیاری از جمله کسادی بازار، مالیات و… گریبان‌گیر پوشاک فروشان اصفهانی شده است. همکاران ما نسبت به آینده بازار باوجود کاهش تقاضا، نوع دریافت و افزایش میزان مالیات‌ها در سال جاری ناامید شده‌اند و برخی از آن‌ها باوجود سابقه بالا در بازار پوشاک به فکر تغییر شغل افتاده‌اند. لذا اجناس خود را با قیمت فاکتور یا سود جزئی عرضه می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =