• ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
  • کد خبر: 55113
  • readingTime: ۳ دقیقه
بازار موبایل

بازار موبایل اصفهان این روزها میزبان برندهای جدید اوپو، رنسو، داریا، تی سی ال، هایسنس و ناتینگ است. برندهای ایرانی، اروپایی و چینی که با عرضه محصولات خاص یا قیمت پایین یعنی کمتر از ۱۲ میلیون تومان در تلاش‌ هستند بخشی از بازار موبایل نصف ‌جهان را از آن خود کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مشاهدات میدانی از بازار موبایل اصفهان از حضور برندهای جدید در ویترین فروشگاه‌ها حکایت می‌کند و موبایل فروشان در بهار ۱۴۰۳ میزبان برندهای جدید اوپو، رنسو، داریا، تی سی ال، هایسنس و ناتینگ هستند. از آنجایی که تولید اسمارت‌فون‌ها تجارتی پرسود به شمار می‌رود، بازیگران زیادی وارد این عرصه تجاری شده‌اند. ولی تمامی آن‌ها مانند اپل، سامسونگ، شیائومی، هوآوی و… شهرت و فروش جهانی کسب نکرده‌اند و تعداد زیادی از این برندها در بازار موبایل ناشناخته باقی مانده‌اند. طبق بررسی‌های میدانی تولیدکنندگان جدید در حوزه طراحی اسمارت‌فون‌هایی با قیمت کمتر از ۱۲ میلیون تومان فعالیت می‌کنند تا شاید با حضور این تازه واردها اقتصادی در ویترین موبایل فروشی‌های شهر، یاد و خاطره برندهای معروف چینی و کره‌ای از ذهن اصفهانی‌ها کم‌رنگ شود. در این میان تنها موبایل‌های هوشمند برند ناتینگ با قیمت بالا و طراحی خاصی روانه بازار شده‌اند. البته یافتن اسمارت‌فون‌هایی با برندهای ناشناخته در بازار اصفهان دشوار است و فروشگاه‌داران به ندرت یا با سفارش قبلی این محصولات را عرضه می‌کنند.

اوپو، باسابقه چینی

اگرچه اوپو برندی معروف در بازار چین به حساب می‌آید ولی نام این برند در بازار موبایل اصفهان به گوش کمتر کسی رسیده است. اسمارت‌فون‌های اوپو با قیمت مقرون به صرفه یعنی پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون تومان به فروش می‌رسند و نسبت به قیمت از مشخصات فنی قابل قبولی برخوردارند. از این رو محصولات اوپو گزینه مناسبی در بین موبایل‌های اقتصادی بازار به شمار می‌روند. این برند ناشناخته چینی مدل‌های متنوعی در بازار موبایل اصفهان عرضه کرده که مشخصات جدیدترین مدل آن به شرح جدول زیر است:

مدل

اندازه نمایشگر (اینچ)

دوربین اصلی (مگاپیکسل)

دوربین سلفی

(مگاپیکسل)

حافظه رم (گیگابایت)

قیمت (تومان)

A۳۸

۶.۵۶

۵۰-۲

۵

۴

پنج میلیون و ۸۰۰ هزار

A۵۸

۶.۷۲

۵۰-۲

۸

۸

شش میلیون و ۹۵۰ هزار

A۹۶

۶.۵۹

۴۸-۲

۱۶

۸

هفت میلیون و ۳۰۰ هزار

A۹۸ ۵G

۶.۷۲

۶۴-۲-۲

۳۲

۸

۱۲ میلیون

ناتینگ با اسمارت‌فون‌های خاص

ناتینگ (Nothing Technology limited, Nothing) نامی جدید در دنیا موبایل به شمار می‌رود که با عرضه محصولاتی با طراحی متفاوت و جدید بر سر زبان‌ها افتاده است. شرکت انگلیسی ناتینگ در جولای ۲۰۲۲ از اولین اسمارت فون خود رونمایی کرد و اکنون سه مدل از محصولات این برند با قیمت ۱۸ تا ۴۰ میلیون تومان در بازار موبایل اصفهان موجود است. این برند انگلیسی برخلاف اوپو موبایل‌هایی با مشخصات و قیمت بالا در کنار فناوری‌های خاص مانند نمایشگر خمیده جهت رقابت با پرچم‌داران سامسونگ و شیائومی تولید می‌کند که مشخصات سه مدل آن‌ها در جدول زیر مشخص شده است:

مدل

اندازه نمایشگر (اینچ)

دوربین اصلی (مگاپیکسل)

دوربین سلفی

(مگاپیکسل)

حافظه رم (گیگابایت)

قیمت (تومان)

Phone ۱

۶.۵۶

۵۰-۵۰

۱۶

۸

۱۸ میلیون

Phone ۲a

۶.۶

۴۸-۵۰

۳۲

۱۲

۲۲ میلیون

A۹۶

۶.۷

۵۰-۵۰

۳۲

۱۲

۴۰ میلیون

رنسو، برند نوپای ایرانی

شرکت رنسو با هدف تولید محصولات الکترونیکی به بازار ایران در سال ۱۳۹۸ تأسیس شد. این برند نوپا موبایل‌های هوشمند میان‌رده با قیمت مناسبی را روانه بازار کرده است، به طوری که کاربران با پرداخت سه تا پنج میلیون تومان می‌توانند یک موبایل ایرانی رنسو تهیه کنند. اکنون چهار مدل از تولیدات این برند ایرانی در بازار موبایل اصفهان موجود است که طبق جدول زیر از امکانات مناسبی بهره می‌برند.

مدل

اندازه نمایشگر (اینچ)

دوربین اصلی (مگاپیکسل)

دوربین سلفی

(مگاپیکسل)

حافظه رم (گیگابایت)

قیمت (تومان)

Nep N۹

۶.۵۲

۳/۰- ۵- ۱۶

۸

۴

سه میلیون

Nep N۳

۶.۵

۲۰-۲

۱۶

۴

سه میلیون و ۲۰۰ هزار

Nep N۷

۶.۵۲

۱۴-۲

۵

۴

سه میلیون و ۴۰۰ هزار

Nep N۱۱

۶.۵۵

۴۸-۸

۸

۸

پنج میلیون

سه ناشناخته دیگر در بازار موبایل نصف جهان

برند هایسنس در بازار لوازم خانگی شهرت و سابقه زیادی دارد که در طول سال‌های اخیر موبایل را نیز به خطوط تولید خود اضافه کرده است. هایسنس در تولید اسمارت‌فون‌های اقتصادی عملکرد به نسبت خوبی دارد و اکنون موبایل مدل INFINITY H۵۰ به عنوان محصول جدید این برند با قیمت هفت میلیون تومان در بازار اصفهان به فروش می‌رسد. در ادامه باید به داریا و تی سی ال به عنوان دو برند کم شهرت در اصفهان اشاره کرد که اسمارت‌فون‌های اقتصادی یعنی با بهای دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا هفت میلیون تومان روانه بازار کرده‌اند. درمجموع موبایل‌های هوشمند هایسنس، داریا و تی سی ال به امکانات خاص یا دوربین‌های پرقدرت مجهز نشده‌اند و تنها برای استفاده روزمره عملکرد قابل قبولی دارند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آقا هاشم IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
    0 0
    این گوشیا خوبند؟ بسونیم؟ خوب ارزونند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =