شرکت ورق خودرو

مدیر ارشد شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری گفت: رکورد ماهانه تولید ۳۳ هزار و ۵۵۰ تن در شرکت ورق خودرو در اردیبهشت ماه امسال ثبت شد.

نوید ایزدی، مدیر ارشد شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در گفت‌و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به ثبت رکورد تولید ماهانه ورق گالوانیزه در این شرکت اظهار کرد: ما در اردیبهشت ماه رکورد تولید ۳۳ هزار و ۵۵۰ تن ورق گالوانیزه را به ثبت رساندیم که رکورد قبلی تولید ۳۳ هزار و ۳۷ تن ورق گالوانیزه که در خردادماه سال ۱۴۰۲ بود.

وی در خصوص روند دسترسی به این موفقیت ابراز کرد: برای این امر برنامه‌ریزی‌های تعمیراتی و تولید به صورت کامل اجرایی شده است؛ همچنین به منظور تأمین کلاف همکاری‌های لازم را داشتیم و این امر با استفاده از ظرفیت شرکت فولاد مبارکه و واردات کلاف محقق شد.

مدیر ارشد شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای رسیدن به این دستاورد، اقدامات لازم نیز در راستای کاهش توقفات تولید، رسیدن به تولید حداکثری و برنامه‌ریزی مناسب بر روی پارامترهای مؤثر تولید انجام شد، اضافه کرد: ما از ابتدای اردیبهشت ماه برای رسیدن به این رکورد برنامه‌ریزی داشتیم.

وی در خصوص روند تأمین کلاف فول هارد ابراز کرد: این کلاف خروجی تاندم ۵ قفسه فولاد مبارکه است که ما از سال گذشته برای اینکه بتوانیم ظرفیت تولیدمان را در سال ۱۴۰۳ به ۳۵۰ هزار تن برسانیم، برنامه ریزی کردیم که بخش عمده این کلاف را از فولاد مبارکه تأمین کنیم و مابقی را نیز از محل واردات کلاف که سال گذشته تأمین آن را دنبال کردیم.

ایزدی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته برای اردیبهشت ماه ۴۰ هزار تن کلاف وارداتی را داشتیم و به پشتوانه کلاف موجود توانستیم رکورد تولید را به ثبت برسانیم.

مدیر ارشد شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در خصوص چرایی افزایش تولید در این شرکت نیز توضیح داد: مشتریان بالادست ما شرکت ایران خودرو و سایپا است و با توجه به نیازی که این دو شرکت سال گذشته اعلام کردند، درصدد افزایش ظرفیت تولید گام برداشتیم.

وی گفت: ما در شرکت ورق خودرو برای رسیدن به افزایش تولید چند مشکل از جمله بحث‌های فنی و افزایش راندمان خط و افزایش بهره وری پرسنل را داشتیم که روی این زمینه برنامه‌ریزی کرده و توقفات را کاهش دادیم و شاخص بهره‌وری پرسنل افزایش یافت.

ایزدی اضافه کرد: در سال گذشته افزایش میزان تولید به ۳۱۰ هزار تن رساندیم و برای امسال بر روی ۳۵۰ هزار تن برنامه ریزی کردیم و امیدواریم که در سال‌های آینده به ظرفیت ۴۰۰ هزار تن برسیم.

وی تأمین متریال و ورودی‌ها را دیگر چالش پیش روی دستیابی به رکوردها در شرکت وررق خودرو اعلام کرد و گفت: ما برای حل این مشکل به این نتیجه رسیدیم که شرکت فولادمبارکه به عنوان تنها تأمین کننده ورق ما، در حال حاضر توان تأمین همه مواد اولیه را ندارد و از این رو تأمین کننده‌های داخلی دیگر از جمله فولاد غرب و فولاد کاشان را مورد بررسی قرار دادیم که ارتقای کیفیت تولیدات این ۲ مجموعه برای توسعه همکاری امری ضروری است.

وی گفت: با سرمایه گذاری بر روی طرح‌های توسعه شرکت فولادمبارکه این اطمینان خاطر را داریم که در مورد تأمین کلاف فول هارد کاملاً بی نیاز هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =