• ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳
  • کد خبر: 55266
  • readingTime: ۳ دقیقه
هنگ کنگ - ایران

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی از مرحله نخست دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ قاره آسیا مقابل هنگ کنگ به میدان رفت که با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نخست از دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ قاره آسیا از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه ملی هنگ‌کنگ برابر هنگ کنگ به میدان رفت که با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری رسید.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ

داوران: قاسم مطر (عمان)، ناصر سالم و حامد طالب و یحیی احمد

ترکیب تیم ملی فوتبال هنگ کنگ: یاپ هونگ فای، لئون جونز، ژوزه د سوزا گونکالوس، زی‌نام یوئه، وان سیو جان، تان چون لوک، چان شینیچی، جونینیو، چان‌مینگ رابی وو، هی وی ماو مت اور

سرمربی: ولفگانگ لویسر

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران: سید پیام نیازمند، محمدامین حزباوی، شجاع خلیل‌زاده، آریا یوسفی، سید ابوالفضل جلالی، محمد قربانی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون.

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

شرح بازی: تیم ملی فوتبال ایران بازی را هجومی آغاز کرد، قائدی، طارمی و آزمون مدافعان و دروازه‌بان هنگ کنگ را به چالش کشیدند. در دقیقه ۱۰ بازی توپ به دست بازیکن هنگ کنگ برخورد کرد و یک پنالتی برای ایران گرفته شد که طارمی پشت توپ ایستاد و گل اول ایران را به ثمر رساند. هنگ کنگی‌ها در دقیقه ۱۴ بازی را به تساوی کشاندند. دروازه‌بان تیم ملی فوتبال هنگ کنگ درون دروازه عکس‌العمل‌های خوبی دارد، هنگ کنگ چشم به ضد حملات دارد. در دقیقه ۳۲ دروازه‌بان هنگ کنگ روی طارمی خطایی ایجاد کرد و دومین پنالتی ایران گرفته شد که طارمی گل دوم ایران را وارد دروازه حریف کرد. در نهایت نیمه اول با نتیجه دو بر یک به نفع ایران تمام شد.

نیمه دوم: ایران همچنان در فاز هجومی خوب‌کار می‌کند و بازیکنان برای گلزنی تلاش می‌کنند. در دقیقه ۵۷ طارمی روی پاس قائدی گل سوم ایران را به ثمر رساند و هتریک کرد. تنها چند دقیقه بعد از گل ایران، هنگ کنگ توسط آنتونی پینتو به گل رسید. دو تیم برای گلزنی تلاش می‌کنند، اما حملات شاگردان قلعه‌نویی خطرناک‌تر است. در دقیقه ۶۵ آزمون ایران را به گل چهارم رساند، تلاش‌های بازیکنان دو تیم برای گلزنی دیگر فایده‌ای نداشت و این دیدار با نتیجه چهار بر دو به سود ایران تمام شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۵: شوت طارمی به تیرک افقی اصابت کرد و با بدشانسی ایران تبدیل به گل نشد.

دقیقه ۱۶: شوت آزمون را دروازه‌بان هنگ کنگ دفع کرد.

دقیقه ۱۹: جهانبخش روی پای قدوس با هونگ فای در موقعیت تک به تک قرار گرفت که این دروازه‌بان با خروج به موقع توپ را جمع کرد.

دقیقه ۲۱: بازیکن هنگ کنگ هم تیمی خود را روی یک ارسال خود در موقعیت گل قرار داد، اما توپ به کرنر رفت.

دقیقه ۵۴: شوت محکم طارمی پس از برخورد به مدافع هنگ کنگ به کرنر رفت.

دقیقه ۶۲: قایدی ارسالی خطرناکی روی دروازه هنگ کنگ داشت که مدافعان حریف توپ را دفع کردند.

دقیقه ۶+۹۰: ضربه سر جواد آقایی‌پور با فاصله کم از روی تیرک افقی رد شد.

گل‌ها:

دقیقه ۱۲ (ایران): طارمی پشت ضربه پنالتی ایستاد و گل اول ایران را به ثمر رساند.

دقیقه ۱۴ (هنگ کنگ): بازیکنان هنگ کنگ روی ضد حمله به دروازه ایران رسیدند و هی وی ما روی پاس هم تیمی خود توپ را از بین پاهای نیازمند وارد دروازه ایران کرد.

دقیقه ۳۴ (ایران): بازهم پنالتی دیگر برای ایران گرفته شد و طارمی برای دومین بار گلزنی کرد.

دقیقه ۵۷ (ایران): طارمی روی پاس دقیق قائدی شوتی زیبا به سمت دروازه هنگ کنگ زد و هتریک کرد.

دقیقه ۵۹ (هنگ کنگ): تان چون لوک ارسالی روی دروازه ایران داشت در شلوغی محوطه جریمه ایران آنتونی پینتو با شوت زمینی گلزنی کرد.

دقیقه ۶۵ (ایران): پاس طارمی پس از برخورد به لئون جونز به آزمون رسید و این بازیکن گل دیگری برای ایران به ثمر رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =