• ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۸
  • کد خبر: 55277
  • readingTime: ۲ دقیقه
فولاد ضدزنگ

تولید فولاد ضد زنگ چین در آوریل ۲۰۲۴ باوجود افت تقاضا و کاهش قیمت‌ها، به بالاترین حد خود از سپتامبر ۲۰۲۳ تا می ۲۰۲۴ رسید. براساس آمار منتشر شده فولادسازان چینی با تولید ۳.۲۲ میلیون تن فولاد ضد زنگ در آوریل سال جاری موفق به ثبت رکوردی جدید در زمینه تولید این محصول شدند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، چین بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف‌کننده فولاد ضد زنگ در جهان به شمار می‌رود که همواره مقادیر بالایی فولاد ضد زنگ در این کشور تولید می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد تقاضا برای این محصول طی سال ۲۰۲۴ بالا نیست و بازار فولاد ضد زنگ چین در رکود کامل به سر می‌برد. با این حال فولادسازان چینی در آوریل سال جاری موفق به ثبت رکوردی جدید در زمینه تولید فولاد ضد زنگ شدند. بر اساس آمار منتشر شده تولید فولاد ضد زنگ چین طی یک روند افزایشی در ماه آوریل به بالاترین حد خود از سپتامبر ۲۰۲۳ تا می ۲۰۲۴ رسید و درمجموع ۳.۲۲ میلیون تن فولاد ضد زنگ در این ماه در چین تولید شد که بیانگر رشد ۶۴۱۰۰ تنی معادل دو درصدی نسبت به مارس ۲۰۲۴ است. همچنین این میزان تولید فولاد ضد زنگ در مقایسه با آوریل ۲۰۲۳ از رشد تولید ۱۵.۵ درصدی حکایت دارد که رکورد ماهانه جدیدی برای این صنعت به حساب می‌آید. در مقابل تولیدکنندگان لوازم خانگی تنها خریداران اصلی این محصول در طول ماه آوریل بودند و فولادسازان چینی معتقدند تقاضا برای فولاد ضد زنگ از سوی صنعت لوازم خانگی در ماه‌های ژوئن و جولای به تدریج ضعیف خواهد شد.

رکوردشکنی چینی‌ها در تولید فولاد ضد زنگ

تمرکز فولادسازان چینی بر تولید فولاد ضد زنگ سری ۲۰۰

مطابق نمودار ذیل، فولادسازان در ماه آوریل بر تولید فولاد ضد زنگ سری ۲۰۰ متمرکز شدند، تا جایی که میزان تولید این محصول در آوریل با ۴.۳ درصد افزایش در مقایسه با مارس ۲۰۲۴ به ۰.۹۷ میلیون تن رسید. همچنین میزان تولید فولاد ضد زنگ سری ۴۰۰ با افزایش ۳.۶ درصدی به ۰.۵۷ میلیون تن در ماه آوریل رسید که نسبت به ماه مارس ۰.۵۵ میلیون تن رشد داشته است. در این میان حجم تولید فولاد ضد زنگ سری ۳۰۰ در ماه آوریل در مقایسه با مارس ۲۰۲۴، بدون تغییر حوالی ۱.۶۸ میلیون تن باقی ماند. مقایسه میزان تولید فولاد ضد زنگ سری ۳۰۰ در آوریل سال جاری با آوریل ۲۰۲۳ نیز بیانگر افت چشمگیری یعنی ۱۹ درصدی است.

رکوردشکنی چینی‌ها در تولید فولاد ضد زنگ

افزایش ۲۷ درصدی واردات فولاد ضد زنگ به چین

چینی‌ها علیرغم افزایش تولید، حجم بالایی فولاد ضد زنگ یعنی ۱۹۴ هزار تن در ماه آوریل وارد کشور خود کرده‌اند که این میزان نشان‌دهنده افزایش ۲۷ درصدی نسبت به مارس ۲۰۲۴ و ۵۹ درصدی در مقایسه با آوریل ۲۰۲۳ است. اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، ایتالیا و تایوان پنج تأمین کننده اصلی فولاد ضد زنگ چین در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌روند و حدود ۸۰۲ هزار تن فولاد ضد زنگ در چهار ماه ابتدایی سال جاری از این پنج کشور وارد بازار چین شد که این میزان بیانگر رشد ۳۸ درصدی صادرات نسبت به چهار ماه ابتدایی سال گذشته است.

رشد چهار درصدی صادرات فولاد ضد زنگ

بر اساس آمار صادراتی چینی، فولادسازان چینی در ماه آوریل موفق به صادرات ۳۹۳ هزار تن فولاد ضدزنگ به ۲۰ مقصد جهانی شدند و این میزان بیانگر افزایش چهار درصدی نسبت به سال گذشته است. در میان انواع محصولات فولادی ضد زنگ تقاضا برای لوله فولادی ضد زنگ چین بسیار بالا بود، به طوری که میزان صادرات این محصول به کشورهای ویتنام، ترکیه، هند و کره در آوریل سال میلادی جاری طی یک روند افزایشی رشد ۲/۱۸ درصدی تجربه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =