• ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
  • کد خبر: 55369
  • readingTime: ۲ دقیقه
آجر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: با حمایت دستگاه قضایی، پس از ۲۰ سال طرح بهسازی واحدهای تولید آجر در استان اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، احمدرضا لاهیجان زاده در نشست کارگروه مشترک محیط زیست و دادستانی اصفهان در اداره کل محیط زیست استان افزود: هرچند سند بهسازی واحدهای تولید آجر در سال ۱۳۹۸ برای آخرین بار تصویب شد اما این طرح برای نخستین بار در سال گذشته و با حمایت دادگستری اجرایی و بر اساس آن ۴۲ واحد آجرپزی متخلف پلمپ شدند.

وی ادامه داد: برای ۲۵۰ واحد آجرپزی دیگر استان نیز اخطار قانونی صادر و به آنها مهلت داده شده است تا شرایط تولید خود را با محیط زیست سازگار کنند و یا تغییر کاربری دهند در غیر این صورت باید بسرعت از منطقه خارج شوند.

لاهیجان‌زاده تصریح کرد: در ماه‌های اخیر مراجعات زیادی از سوی متولیان کوره‌های آجرپزی شرق اصفهان به اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای عملیات بهسازی انجام شده که نویدبخش تحول در این بخش به نفع محیط زیست تا ۲ سال آینده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان همچنین گفت: این اداره به عنوان متولی احقاق حقابه تالاب گاوخونی پیگیر این موضوع از طریق مراجع قضائی است و به همین دلیل هم از شرکت آب منطقه‌ای بابت تأمین نکردن آب مورد نیاز تالاب به دستگاه قضائی شکایت کرده که این شکایت هم اینک در یکی از شعبه‌های دادگستری استان در حال رسیدگی است.

وی یادآور شد: خشکی تالاب گاوخونی نتیجه‌ای جز هجوم ریزگردها به استان‌های اصفهان، تهران و یزد نخواهد داشت بنابراین پیگیری حقابه این تالاب به عنوان یک مطالبه مردمی از وظایف مهم اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان است.

لاهیجان‌زاده همچنین با بیان شدت آلایندگی کارخانه ذوب‌آهن اصفهان گفت: نزدیک به ۸۰ درصد آلودگی شهرستان لنجان مربوط به کارخانه ذوب‌آهن است و این شرکت، آلوده‌ترین واحد صنعت فولاد در کشور محسوب می‌شود و مصوبات زیادی در باره آلایندگی آن در شورای تأمین استان تصویب شده است و باید هرچه زودتر روش تولید این واحد صنعتی با محیط زیست سازگار شود.

وی همچنین با اشاره با آلایندگی واحدهای ریخته‌گری گفت: پارسال ۱۱ واحد ریخته‌گری آلاینده در سطح اصفهان به خارج شهر منتقل و زمینه انتقال ۵۵ کارگاه ریخته‌گری دیگر به شهرک صنعتی اصفهان بزرگ فراهم شد و با ادامه این روند تا ۲ سال دیگر مشکل آلایندگی این واحدها در کلانشهر اصفهان حل می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان یادآور شد: افزون بر ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار هکتار از اراضی استان از دامنه‌های زاگرس گرفته تا بیابان‌ها و مناطق کویری تحت نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست قرار دارد و تنوع زیستی استان باعث شده است تا این مناطق در عرصه‌ای از مناطق کوهستانی، جنگلی، بیابانی و کویری گسترش داشته باشد.

وی ادامه داد: حدود سه هفته پیش در نشست شورای محیط زیست کشور با حضور رئیس جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، سه منطقه جدید به حوزه‌های استحفاظی محیط زیست اصفهان اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست برای مدیریت این ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار هکتار اراضی استان تنها ۱۸۰ نیرو در اختیار دارد یعنی برای هر ۱۲ هزار هکتار تنها یک محیط بان در اختیار این سازمان است و کمبود نیرو و وضعیت خودروها و تجهیزات موردنیاز، حفاظت از مناطق تحت پوشش را در استان برای ما دشوار کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =