• ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
  • کد خبر: 55473
  • readingTime: ۱ دقیقه
ورزشگاه

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور گفت: کمیته فرهنگی یکی از ارکان اصلی فدراسیون‌ها و هیأت‌های ورزشی است که در فدراسیون‌ها و هیأت‌های سطح کشور باید فعال شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور در حاشیه دوره توانمندسازی مسئولان کمیته‌های فرهنگی هیأت‌های ورزشی فوتبال، والیبال، کونگ فو، کشتی و تیراندازی سراسر کشور به میزبانی استان اصفهان اظهار کرد: اگر بخواهیم در حوزه مباحث فرهنگی اقدامات مؤثری صورت گیرد و منش و مرام پهلوانی در همه رشته‌های ورزشی نهادینه شود، نیاز به شبکه سازی قوی، آموزش و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه فرهنگی است.

وی با بیان اینکه مباحث فرهنگی باید در راستای عزت، اقتدار و هویت ملی به ویژه تیم‌های ملی که نماینده ایران اسلامی در میادین بین‌المللی هستند صورت پذیرد، گفت: دوره‌های توانمندسازی مسئولین کمیته‌های فرهنگی هیأت‌های ورزشی به صورت مقطعی در سراسر کشور در حال برگزاری است، برگزاری چنین جلساتی، موجب تشکیل شبکه‌های گسترده و گفتمان مشترک در زمینه فرهنگی در سطح کشور می‌شود.

رئیس سازمان بسیج ورزش کشور افزود: کمیته فرهنگی یکی از ارکان اصلی فدراسیون‌ها و هیأت‌های ورزشی است که در فدراسیون‌ها و هیأت‌های سطح کشور باید فعال شود.

وی در پایان تاکید کرد: سازمان بسیج ورزشکاران به عنوان یک نهاد مردمی در کنار ورزش در راستای نهادینه کردن منش و مرام پهلوانی گام بر می‌دارد.

مسائل فرهنگی و اجتماعی مورد توجه هیأت‌های ورزشی قرار گیرد

سید مهدی صدری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز گفت: زمانیکه قرار شد سازمان ملی جوانان با سازمان تربیت بدنی ادغام شود پیش بینی می‌شد که ورزش نسبت به حوزه جوانان پر رنگ تر باشد، بنابراین باید از این ظرفیت استفاده ببریم و اخلاق و فرهنگ پهلوانی را در بین ورزشکاران نوجوان و جوان ترویج داد.

وی ادامه داد: در حوزه ورزش و جوانان موضوع هویت یکی از مهم‌ترین شاخص‌های است که می‌تواند ذیل موضوع مسائل فرهنگی مورد توجه قرار گیرد. در حوزه فرهنگی باید ورود کنیم، هیأت‌های ورزشی علاوه بر اینکه باید زیر ساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز رشته خود را فراهم و تقویت کنند، در کنار این موضوعات باید مسائل فرهنگی و اجتماعی را نیز مورد توجه قرار دهند.

صدری یادآور شد: حوزه اخلاق در ورزش مورد انتقاد بسیار است و باید به شدت مورد بررسی قرار گیرد و به آن پرداخته شود. خداوند منان انسان را اجتماعی آفریده است، در حوزه ورزش و جوانان باید با همکاری تشکل‌های اجتماعی در راستای رفع مشکلات و موانع تلاش نمائیم.

وی گفت: استان اصفهان آمادگی این را دارد که میزبان مسابقات، جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =