باران

مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق در ارتفاعات البرز و زاگرس توصیه کرد: طی ساعات بعدازظهر و غروب از حضور در این مناطق اجتناب شود.

‌به گزارش خبرنگار ایراسین، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه (٢٤ و ۲۵ خرداد) افزود: وقوع ناپایداری‌های همرفتی به شکل رگبار و رعدوبرق در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز و بخش‌هایی از زاگرس شمالی و مرکزی پیش‌بینی و هشدار سطح نارنجی برای وقوع ناپایداری به‌ویژه برای ساعات بعدازظهر و شب در مناطق کوهستانی بیش از ۱۰ استان کشور صادر شده است.

وی اضافه کرد: طی این مدت برای مناطق مذکور به‌ویژه از ساعات ظهر به بعد، به‌تدریج افزایش ابر و وقوع رگبار و رعدوبرق، افزایش سرعت باد (تندباد موقتی) و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش‌های رگباری در البرز مرکزی می‌تواند منجر به وقوع سیلاب موقتی شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی توصیه کرد: با توجه به ماهیت بارش‌های رگباری و احتمال اصابت صاعقه طی ساعات بعدازظهر و غروب از حضور در طبیعت در مناطق مذکور اجتناب شود. به تغییر شرایط ابرها (رشد عمودی ابرها و افزایش حجم ابرها) و افزایش سرعت وزش باد نیز توجه شود.

وی در ادامه گفت: تداوم استقرار هوای گرم طی روز و افزایش تابش اشعه فرابنفش طی ساعات میانی روز به‌ویژه با شدت بیشتر در نیمه جنوبی کشور پیش‌بینی می‌شود بنابراین تمهیدات لازم حفاظتی جهت کاهش آسیب ناشی از افزایش اشعه فرابنفش و گرمازدگی طی روز اندیشیده شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: در سایر مناطق کشور، وزش باد که گاهی شدید خواهد شد، مهم‌ترین پدیده جوی است

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران طی روزهای پایانی هفته اظهار کرد: اوایل روز آسمان صاف تا نیمه ابری، از ظهر به بعد افزایش ابر و سرعت وزش باد، وقوع رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود و هشدار سطح نارنجی برای بارش‌های همرفتی در ارتفاعات شمال تهران به ویژه در ساعات بعدازظهر صادر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =