علی آبادی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید دانش‌بنیان و صادرات محور تاکید وزارت صمت است و خودروسازان باید به این مهم بیش از گذشته توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، عباس علی آبادی ظهر سه‌شنبه در آئین افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران اظهار کرد: امروز در مجلس گزارش مفصلی شنیدم و ارائه کردم که ضروری است خودروسازان نیز این گزارش را مورد توجه قرار دهند.

وی در ادامه افزود: ما باید ایران را صنعتی کنیم چرا که پتانسیل صنعتی شدن بیش از هر چیز در کشور مهیا است. صنعت خودرو نیز در این زمینه بسیار مهم است و به عنوان ششمین اقتصاد جهان به حساب می‌آید. از سویی باید توجه داشت ۶۰ صنعت از خودرو بهره می‌برند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به صنعت دانش بنیان صادرات محور تاکید کرد و گفت: باید مهندسی در صنعت کشور تقویت شود، مهندسی از کانسپت گرفته تا طراحی قطعات، باید باور داشت آن چیزی که اهمیت دارد مهندسی است.

وی به لزوم توجه خودروسازان به زنجیره تأمین اشاره کرد و افزود: زنجیره تأمین مطمئن برای خودروسازان باید ایجاد شود، خودروسازان باید شرایط قابل اعتماد داشته باشند و در غیر این صورت خروجی خوبی نخواهند داشت.

علی آبادی با بیان اینکه بحث کمیت و کیفیت باید مورد توجه باشد، اضافه کرد: هنوز خودروسازان نتوانسته‌اند در حوزه کیفیت رضایت خوبی از شهروندان و مسئولان را به دست آوردند، مجلس از کیفیت گلایه داشت و باید برطرف شود، من ۲۰ سالم بود که مردم از کیفیت خودروهای تولید داخل گلایه داشتند و این گلایه همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱.۵ میلیون خودرو در کشور تولید می‌کنیم، ادامه داد: باید به بازار خودرو نگاه نوآورانه و صادرات محور داشته باشیم، چرا که در غیر این صورت نه تنها بازارهای جهانی را از دست خواهیم داد بلکه وزارت صمت نیز از خودروی بی‌کیفیت حمایت نمی‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =