بورس

برآیند هفتگی شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن بازار سرمایه برای هشتمین هفته متوالی منفی بود و ارزش معاملات خرد در هفته چهارم خردادماه ۵.۵ درصد دیگر کاهش یافت و به ۲۵۱۸ میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته چهارم خردادماه میانگین ارزش معاملات خرد بازار سرمایه با کاهش ۵.۵ درصدی به ۲,۵۱۸ میلیارد تومان رسید. میانگین ارزش معاملات خرد بازار سرمایه برای چهارمین هفته متوالی در کانال کمتر از ۳ هزار میلیارد تومان ماند و به تعبیر بسیاری از فعالان بازار این موضوع نشان دهنده رکود در معاملات بازار سرمایه است. میانگین ارزش معاملات در فروردین ماه به طور میانگین بالاتر از ۴ هزار میلیارد تومان بود. در اردیبهشت ماه به کانال ۳ هزار میلیارد تومان رسید و در چهار هفته خردادماه کمتر از ۳ هزار میلیارد تومان بود. این پایین‌ترین ارزش معاملات در طول بیش از ۱۸ ماه اخیر بود. میانگین ارزش معاملات خرد بازار سرمایه به صورت نمودار زیر است:

هشتمین هفته ریزش متوالی شاخص‌کل در بازار سرمایه / شاخص‌ها به سطوح کلیدی رسیدند

یکی از فعالان بازار سرمایه در صفحه اجتماعی خود در مورد ارزش معاملات نوشت: ارزش معاملات ۲۵۰۰ میلیاردی یعنی خبری از آغاز روند صعودی نیست و شاید همین محدوده نیز حفظ نشود. برآیند هفتگی شاخص کل و شاخص‌کل هم‌وزن در بازار سرمایه برای هشتمین هفته متوالی منفی بود. شاخص کل با افت ۱.۵۳ درصدی از ۲ میلیون و ۷۵ هزار واحد تا ۲ میلیون و ۴۳ هزار واحد کاهش پیدا کرد. شاخص کل در روی پایانی هفته مثبت شد ولی به تعبیر فعالان بازار حمایت ۲ میلیون و ۵۰ هزار واحد از دست رفت.

هشتمین هفته ریزش متوالی شاخص‌کل در بازار سرمایه / شاخص‌ها به سطوح کلیدی رسیدند

حمایت ۲ میلیون و ۵۰ تا ۲ میلیون و ۷۰ هزار واحد سقف قبلی بورس در سال ۱۳۹۹ بود. بسیاری از فعالان بازار منتظر بودند تا شاخص کل در این محدوده حمایت شود ولی تا کنون خبری از افزایش تقاضا نیست و در صورت از دست رفتن این سطح باید منتظر واکنش شاخص کل در سطوح دیگری مانند ۲ میلیون، ۱ میلیون و ۹۴۰ و در نهایت ۱ میلیون و ۷۸۰ هزار واحد باشیم. بسیاری از فعالان بازار سرمایه در شبکه‌های اجتماعی چشم‌انداز مثبتی به حفظ کانال ۲ میلیون واحد ندارند. بخشی از فعالان بازار سرمایه نیز معتقدند بورس تا انتخاب رئیس جمهور بعدی در این محدوده باقی می‌ماند. در این میان سهام شرکت‌های کوچک بازار سرمایه به مراتب کم تقاضاتر از سهام شرکت‌های بزرگ هستند.

شاخص‌کل هم‌وزن در هفته پایانی خرداد ماه با کاهش ۱.۰۷ درصدی از ۶۷۲ هزار واحد به ۶۶۴ هزار واحد رسید. در طول ۱ سال گذشته سطح ۶۶۰ هزار واحد ۲ مرتبه مانع از ریزش شاخص کل هم‌وزن شد و اکنون انتظار می‌رود شاخص کل‌هم‌وزن در این سطح مورد حمایت قرار بگیرد.

هشتمین هفته ریزش متوالی شاخص‌کل در بازار سرمایه / شاخص‌ها به سطوح کلیدی رسیدند

اگر شاخص کم‌هم‌وزن محدوده حمایتی فعلی را از دست بدهد احتمال کاهش قیمت‌ها تا ۵۴۰ هزار واحد و سپس ۴۸۰ هزار واحد وجود دارد و در صورت حمایت خریداران شاخص کل‌هم‌وزن یک بار دیگر شانس صعود تا کانال ۷۰۰ هزار واحد را دارد. یکی از فعالان بازار سرمایه در صفحه اجتماعی خود نوشت: بعید نیست شاخص کل هم‌وزن در این محدوده حمایت شود ولی با سطح فعلی ارزش معاملات شانس شکست به طرف پایین بیشتر است. بررسی تحلیل فعالان بازار سرمایه در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد بیشتر آنها انتظار نزول یا صعود سنگین از بازار سرمایه تا پایان انتخابات ریاست جمهوری را ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =