لاهیجان زاده

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: برخی از پروژه‌های محیط زیستی فولادسبا به ویژه در حوزه انرژی می‌تواند یک الگوی کشوری برای سایر صنایع قرار گیرد و صنایع باید به سمت استانداردسازی و اولویت دادن به سلامت مردم نسبت به عوارض آلایندگی حرکت کنند.

احمدرضا لاهیجان زاده، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایراسین در حاشیه بازدید از فولادسبا اظهار کرد: توفیقی حاصل شد که بازدیدی از مجموعه فعالیت‌های محیط زیستی شرکت فولادسبا که از سال گذشته متعهد به اجرای آنها شده بود، صورت گیرد و با پیشرفت فیزیکی آنها از نزدیک آشنا و به صورت میدانی شاهد باشیم که این اقدامات در چه ترازی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه به تناسب و درصدهای مختلفی پروژه‌ها در حال انجام است و بر اساس بازدید، بخشی از مسائل و مشکلات به غبارگیری محل انباشت در حال پیگیری در این مجموعه است.

لاهیجان زاده یادآور شد: پروژه‌های مربوطه بر اساس زمانبندی در حال انجام است که یکی از پروژه‌ها تا پایان آبان ماه به بهره‌برداری می‌رسد و دیگری تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد و انتظار می‌رود بسیاری از پروژه‌ها تا پایان سال جاری در مدار قرار گیرند و در بهبود محیط زیست این صنعت بزرگ مؤثر واقع شوند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان با اشاره به مقایسه این صنعت با سایر صنایع موجود در استان اصفهان گفت: برخی از پروژه‌های که اجرا می‌شود به ویژه در حوزه انرژی می‌تواند یک الگوی کشوری برای سایر صنایع قرار گیرد. همچنین فعالیت‌های محیط زیستی که در این مجموعه صورت می‌گیرد و نحوه پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و اهتمامی که برای اجرای پروژه‌ها قرار دارد از جمله مواردی است که می‌تواند برای سایر صنایع الگو باشد.

لاهیجان زاده با بیان اینکه فولاد مبارکه نیز خوشبختانه در چهارچوب برنامه‌ها فعالیت خود را پیش می‌برد، گفت: اقدامات صنعت فولاد مبارکه نیز می‌تواند یک الگو برای سایر صنایع فولادی واقع شود.

وی ادامه داد: در واقع با این رویکردی که صنعت خود را به استانداردها لازم برساند می‌تواند پروژه‌های توسعه‌ای آن بررسی شود و شعاع ۵۰ کیلومتری نیز به لحاظ حقوقی و قانونی باید رعایت و سپس به بحث توسعه پرداخت.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان با اشاره به مصاحبه گذشته خود مبنی بر اینکه فولاد مبارکه با رعایت استانداردها می‌تواند از لیست صنایع آلاینده خارج شود، تصریح کرد: هر صنعتی که به استانداردهای محیط زیست برسد طبق قانونی که از ۱۴۰۰ وضع شده و همه چیز در سامانه تعریف شده، در صورت رعایت استانداردها به صورت اتوماتیک از لیست صنایع آلاینده خارج خواهد شد.

لاهیجان زاده خاطر نشان کرد: باید به سمت استانداردسازی و اولویت دادن به سلامت مردم نسبت به عوارض آلایندگی سوق پیدا کرد و این نکته را مورد تاکید قرار داد که این نگاه و رویکرد در صاحبان صنایع ایجاد شود و با تکنولوژی‌های روز پیش روند.

وی یادآور شد: بنابراین بحث عوارض آلایندگی نباید تبدیل به درآمد دائم باشد و اولویت را به سلامت مردم با رفع آلودگی صنایع قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =