• ۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
  • کد خبر: 56431
  • readingTime: ۱ دقیقه
گردوخاک

اداره کل هواشناسی اصفهان درباره فعال شدن کانون‌های گرد و خاک و بالا رفتن شاخص آلودگی هوا در هفته آینده در مناطق مختلف استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد: با توجه به پیش بینی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک از یکشنبه تا چهارشنبه هفته آینده (۱۰ تا ۱۳ تیر جاری) در مناطق شرقی، مرکزی و جنوبی استان، هشدار سطح زرد صادر شده است.

بر اساس این گزارش، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید همراه با گرد و خاک و کاهش شعاع دید در نیمه شرقی، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا در مناطق مرکزی و جنوبی و طوفان گرد و خاک محلی در مناطق مستعد نیمه شرقی استان پیش بینی می‌شود.
منطقه اثر این مخاطره‌ها در مدت مذکور شامل شمال، شرق، مرکز و جنوب استان از جمله آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خور و بیابانک، برخوار (دولت آباد)، کاشان، کبوترآباد، کوهپایه، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مهاباد، شاهین‌شهر و میمه، نائین، نجف‌آباد، نطنز، ورزنه و اصفهان است.

طبق هشدار هواشناسی اصفهان، احتمال اختلال در تردد در نیمه شرقی استان و آسیب به سازه‌های موقتی و سقوط اشیا از ارتفاع در مناطق شرق و شمال استان بدلیل وزش باد شدید و گرد و خاک در هفته آینده وجود دارد.
اداره کل هواشناسی اصفهان درباره مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، عدم تردد غیر ضروری در سطح شهرها بویژه برای افراد آسیب‌پذیر، مدیریت فعالیت مراکز آموزشی و اداری و رعایت مقررات رانندگی هنگام طوفان گرد و خاک و شن در نیمه شرقی استان تاکید کرد.

همچنین طبق پیش بینی هواشناسی استان اصفهان دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییری نخواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =