نشست خبری استاندار اصفهان

در دیدار سفیر فدراسیون روسیه در ایران با استاندار اصفهان بر نقش‌آفرینی اصفهان بعنوان استانی راهبردی در ایجاد زمینه همکاری میان دو کشور ایران و روسیه، تأکید شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این دیدار ضمن اشاره به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران و روسیه جهت توسعه و ارتقا روابط دو جانبه، اظهار کرد: رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی از شخصیت‌های ممتاز جمهوری اسلامی ایران بود و نقش بسیار سازنده و چشمگیری در ارتقا روابط ایران با کشورهای همسایه بالاخص فدراسیون روسیه ایفا کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به ملاقات و گفت‌وگوی متعدد میان رئیس جمهور شهید ایران و رئیس جمهور روسیه، گفت: توجه هر دو کشور همواره به ایجاد و ارتقا روابط راهبردی بوده است.

مرتضوی در پاسخ به تسلیت و همدردی سفیر فدراسیون روسیه به سبب شهادت آیت‌الله رئیسی، افزود: ما نیز از شهادت آیت الله رئیسی بسیار متأسف و متأثر هستیم زیرا ضایعه جبران ناپذیری به ما تحمیل شده است.

وی گفت: امیدواریم خداوند متعال به مردم ایران کمک کند تا در انتخابات پیش‌رو انتخاب شایسته‌ای داشته باشند و رئیس‌جمهوری انتخاب شود که بتواند مسیر رئیس‌جمهور شهید را دنبال کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: البته هر دو کاندیدای انتخابات شایسته و دارای سابقه کار مؤثر هستند و هر نامزدی که به رأی مردم انتخاب شود می‌تواند با نگاه و مسیر راهبردی، توافقات دو کشور را ادامه دهد.

استاندار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود ضمن اشاره به نقش و جایگاه استراتژیک اصفهان در جمهوری اسلامی ایران، گفت: در شکل‌گیری روابط راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه به دستور رئیس‌جمهور شهید، اصفهان نیز برای نقش‌آفرینی وارد میدان شده و تلاش می‌کنیم تا پشتیبانی‌های لازم را در این خصوص داشته باشیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: تلاش ما ایجاد بستر و زمینه مناسبی برای نقش‌آفرینی اصفهان در ارتباطات دو کشور است زیرا استان اصفهان استعدادهای کافی برای این نقش‌آفرینی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: البته باید بستر و زمینه ایفای تعهدات نیز فراهم شود تا به نتایج مطلوب طرفین دست یابیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =