• ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰
  • کد خبر: 56794
  • readingTime: ۱ دقیقه
وزیر بهداشت

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ۴ مرکز فوریت‌های پزشکی در مناطق صفر مرزی به منظور ارائه خدمات به زائران اربعین ایجاد شده است و امکانات لازم برای اقدامات درمانی را در اختیار دارد.

به گزارش ایراسین، بهرام عین اللهی با بیان اینکه در اربعین سال گذشته، هیچ بیماری بر اثر گرمازدگی جان خود را از دست نداده است، گفت: بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی در شلمچه و دو بیمارستان در مرز مهران و خسروی به منظور ارائه خدمات به زائران اربعین ساخته شده‌اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اورژانس فقط مربوط به وزارت بهداشت نیست و بسیاری از دستگاه‌ها در این امر تأثیرگذار هستند، افزود: وزارت راه و شهرسازی به منظور کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای باید نقاط حادثه خیز را شناسایی و اصلاح کند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ۱۸۵ پایگاه و اورژانس در نقاط مختلف کشور ایجاد شده است، گفت: ۱۵۹ پایگاه جدید دیگر نیز در دست ساخت است و نخستین شناور مجهز دریایی اورژانس به تازگی در آب‌های جنوب کشور به بهره‌برداری رسیده است.

عین اللهی با بیان اینکه ۱۴ پایگاه اورژانس بانوان با اولویت شهرهای بزرگ در کشور فعال شده است، افزود: این بانوان باید توانمند برای حمل بیمار و ارائه خدمات به بیماران باشند و با آموزش بیشتر بانوان، تعداد این پایگاه‌ها افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ۲۴۶ موتورولانس جدید به ناوگان اورژانس کشور تزریق می‌شود، گفت: در شهرها ۱۳ درصد بیماران برای اقدامات درمانی باید به بیمارستان اعزام شوند که تا پیش از اعزام به بیمارستان، موتورولانس امکان ارائه خدمات سریع‌تر به بیماران را دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با بکارگیری موتورولانس زمان رسیدن بر بالین بیمار کاهش یافته است، افزود: امکان ارسال علائم حیاتی بیمار به پزشک مستقر در مرکز فرماندهی اورژانس برای ارائه اقدامات تخصصی در مسیر اعزام بیمار به بیمارستان فراهم شده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ساخت مرکز تعمیر و نگهداری بالگرد در اورژانس تهران فعال شده است، گفت: در روستاها و مناطق صعب‌العبور نیز استفاده از دوراپزشکی جان بیماران را نجات می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =