• ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳
  • کد خبر: 56797
  • readingTime: ۲ دقیقه
بازار طلا

هفته دوم تیرماه با وجود افزایش قیمت انس طلا در بازارهای جهانی، قیمت انواع سکه و طلای آبشده در بازار داخلی کاهشی بود. با مشخص شدن نتیجه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، انتظار می‌رود بازارها چند روز هیجانی را در پیش رو داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیر ماه برای بازار طلا پر تقاضا آغاز شد و قیمت‌ها به سرعت از محدوده‌های حمایتی رشد چشم‌گیری را به ثبت رساندند ولی در هفته دوم تیرماه شرایط تغییر کرد و انواع سکه و طلا بر مدار نزول قرار گرفتند. فعالان بازار مدعی‌اند اگر افزایش قیمت انس طلا در بازارهای جهانی اتفاق نیفتاده بود، بازار داخلی طلا با شدت بیشتری ریزشی می‌شد. در هفته دوم تیرماه ربع سکه با کاهش ۰.۹۴ درصدی قیمت سنگین‌ترین ریزش را تجربه کرد و نیم‌سکه با افت ۰.۲۱ درصدی قیمت کمترین افت هفتگی را به ثبت رساند. برآیند هفتگی قیمت‌ها در بازار طلا به صورت نمودار زیر است:

ریزش دسته جمعی قیمت‌ها در بازار طلا

قیمت سکه امامی در معاملات هفته دوم تیرماه با کاهش ۰.۷۵ درصدی به ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. دو هفته قبل قیمت سکه در یک جهش بزرگ از محدوده ۳۹ میلیون تومان تا بیش از ۴۳ میلیون تومان افزایش یافت. در حالی که بعضی از فعالان بازار از احتمال رشد قیمت سکه به سقف تاریخی می‌گفتند قیمت سکه به محدوده ۴۲ میلیون تومان بازگشت.

ریزش دسته جمعی قیمت‌ها در بازار طلا

سکه برای ادامه روند صعودی باید ابتدا محدوده ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سپس ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را پشت سر بگذارد. در این صورت دست‌یابی به سقف ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تقویت خواهد شد ولی اگر برای ادامه صعود ناتوان باشد، ابتدا تا کانال ۴۲ میلیون و سپس ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهشی خواهد شد. در میان فعالان بازار پیش‌بینی‌های متفاوتی برای تخمین قیمت سکه در کوتاه مدت وجود دارد. تعدادی از بازاریان حتی از احتمال کاهش قیمت سکه به کانال ۳۹ میلیون و پایین‌تر می‌گویند.

طلای آبشده نیز در هفته دوم تیرماه شرایطی شبیه به بازار سکه داشت. طلای آبشده در هفته اول تیرماه از کانال ۱۴ میلیون تا ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش‌روی کرد ولی هفته دوم تیرماه با وجود رشد قیمت انس طلا در بازارهای جهانی، نزدیک به ۰.۵۳ درصد از قیمت خود را از دست داد.

ریزش دسته جمعی قیمت‌ها در بازار طلاابتدای هفته پیش‌بینی می‌شد قیمت طلای آبشده تا محدوده ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کند ولی طلای آبشده از ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ریزشی شد و به سطح ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. طلای آبشده برای ادامه روند صعودی خود باید ابتدا از سطح ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تا ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عبور کند ولی در طرف مقابل احتمال کاهش تا کانال ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان وجود دارد. مسائل سیاسی مانند انتخابات ریاست جمهوری دلیلی شد تا بسیاری از فعالان بازار از ارائه پیش‌بینی نسبت به آینده قیمت طلای آبشده و سکه امامی خودداری کنند. با این حال افزایش قیمت انس طلا چراغ سبزی قدرتمندی به رشد بیشتر قیمت‌ها در بازار داخلی است. با مشخص شدن نتیجه دور دوم انتخابات، انتظار می‌رود بازارها چند روز هیجانی را تجربه کنند و احتمال افت هیجانی قیمت طلا در معاملات امروز وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =