حسین طاهری

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان گفت: گفتمان آینده‌پژوهی و آینده‌نگری استراتژیک باید در شرکت‌های بزرگ مورد توجه باشد، شرکت‌ها مسافر آینده هستند و باید در این زمینه آسیب‌ها و ظرفیت‌ها و نقاط ضعف را بشناسند و برای حل آن برای موفقیت در آینده تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محسن طاهری، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در آئین اختتامیه هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری ایران (IRAMIT 2023) اظهار کرد: ما در حوزه آینده پژوهشی بیشتر از اینکه به شاخص‌های مکانی فکر کنیم باید به شاخص‌های زمانی بیندیشیم.

وی با بیان اینکه شرکتی که برای آینده و تصاحب آینده فعال است، موفق خواهد بود، ادامه داد: باید فرهنگ شرکت‌ها آماده پذیرایی از علم وفناوری را داشته باشد و منابع انسانی نیز دراینجا نقش بسزایی دارد، ضمن اینکه رهبری و آینده نگری پایداری در این زمینه مهم است.

عضوهیئت علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه مساله مربوط به فناوری‌های نوین باید دارای برنامه باشد و شرکت‌ها باید در این زمینه برای مهیا شدن برای آینده برنامه‌ریزی داشته باشند، اضافه کرد: تاب آوری زنجیره‌های تأمین در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید به گونه‌ای باشد که بحرانی مانند کرونا به راحتی آسیب بزند.

وی با تاکید بر اینکه گفتمان آینده پژوهی و آینده نگری استراتژیک باید در شرکت‌های بزرگ مورد توجه باشد، تصریح کرد: شرکت‌ها مسافر آینده هستند و باید در این زمینه آسیب‌ها و ظرفیت‌ها و نقاط ضعف را بشناسند و برای حل آن برای موفقیت در آینده تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =