کک چین

براساس تصمیمات پکن جهت دستیابی به فولاد سبز تا سال۲۰۳۰ و «کربن خنثی» تا سال۲۰۶۰، بخشی از خطوط قدیمی تولید کک در چین با ظرفیت تولید ۱۴.۱۲میلیون تن تا دسامبر۲۰۲۴ متوقف خواهد شد. درمقابل چینی‌ها ظرفیت خالص تولید کک متالورژیکی در سال جاری را به ۱۹.۲۲ میلیون تن در سال افزایش خواهند داد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ظرفیت تولید کک چین در ادامه سال ۲۰۲۴ افزایش خواهد یافت و مطابق آخرین بررسی‌ها ظرفیت خالص تولید کک متالورژیکی در این کشور در سال جاری به ۱۹.۲۲ میلیون تن در سال خواهد رسید. چین در سال ۲۰۱۶ سیاست‌های جایگزینی خطوط جدید تولید کک با هدف کاهش انتشار کربن و فولاد سبز را در دست اجرا قرار داد. بر اساس جدیدترین تصمیمات پکن جهت دستیابی به فولاد سبز تا سال ۲۰۳۰ و «کربن خنثی» تا سال ۲۰۶۰، بخشی از خطوط تولید کک در چین با ظرفیت تولید ۱۴.۱۲ میلیون تن تا دسامبر ۲۰۲۴ متوقف خواهد شد چرا که این بخش از تولید دارای تأسیسات ناکارآمد بوده و به شدت آلاینده و قدیمی است. در مقابل خطوط جدید تولید کک با ظرفیت حدود ۳۳.۳۴ میلیون تن در سال جاری وارد جریان تولید خواهد شد که نتیجه آن دستیابی به رشد خالص ظرفیت تولید در سال جاری به میزان ۱۹.۲۲ میلیون تن است. بررسی‌ها نشان می‌دهد منطقه خودمختار مغولستان داخلی چین در این برنامه جایگزینی پیش‌رو است و با تعطیل کردن ۱۱.۲۲ میلیون تن در سال از ظرفیت قدیمی تولید کک معادل ۷۹.۵ درصد از کل ظرفیت تولید کک در این منطقه از چین بیشترین سهم را در این برنامه جایگزینی دارد. پیش‌بینی‌ها از جایگزینی ۱۰.۲۵ میلیون تن ظرفیت جدید تولید کک در مغولستان داخلی چین تا پایان سال ۲۰۲۴ حکایت می‌کند.

افزایش بیش از ۱۹میلیون تنی ظرفیت تولید کک چین در سال ۲۰۲۴

عقب ماندن چینی‌ها از برنامه جایگزینی در پی رکود صنعت فولاد

نتایج نظرسنجی در میان تولیدکنندگان نشان می‌دهد دولت چین تا ۱۷ ژوئن سال جاری حدود ۵.۲ میلیون تن در سال از ظرفیت کک‌سازی خود را حذف کرد. در مقابل خطوط تولید جدید با ظرفیت ۱۰.۴ میلیون تن در سال به صنعت کک سازی این کشور اضافه شد که بیانگر افزایش خالص تولید کک به میزان ۵.۲ میلیون تن در سال طی پنج ماه ابتدایی سال ۲۰۲۴ است. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد تولیدکنندگان داخلی کک به دلیل افت تقاضا از سوی صنعت فولاد چین قادر به کسب سود بالایی از فروش محصولات خود نیستند و به دنبال این موضوع چینی‌ها از برنامه جایگزینی خطوط جدید تولید کک عقب مانده‌اند. طبق جزئیات این برنامه جایگزینی، چینی‌ها در سال ۲۰۲۱ ظرفیت خالص تولید کک متالورژیکی خود را ۲۶ میلیون تن در سال افزایش دادند و این میزان در سال ۲۰۲۲ معادل ۲۵.۵ میلیون تن در سال بود. درنتیجه چینی‌ها حتی در صورت جبران عقب‌ماندگی برنامه‌های خود و دستیابی به ظرفیت خالص تولید ۱۹.۲۲ میلیون تنی در ادامه سال ۲۰۲۴ همچنان رشد کمتری نسبت به سال‌های قبل خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =