خیاطان

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: کارکرد نظامات فناوری و نوآوری در شرکت‌های دانش بنیان به خوبی پیاده سازی نشده است وباید بر روی این امر برنامه‌ریزی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در آئین اختتامیه هشتمین جایزه ملی نوآوری و فناوری ایران در اتاق بازرگانی تهران ضمن قدردانی از دست اندرکاران این جایزه ملی اظهار کرد: این جایزه بعد از هشت دوره برگزاری به قوام و پایداری رسیده و در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور جا افتاده است.

وی با اشاره به نقش جوایز در عرصه ملی و بین‌المللی افزود: جایزه ملی در دنیا با هدف ترویجی و فرهنگسازی اهدا می‌شود، برای امید بخشیدن، فرهنگسازی و توسعه، یک مفهوم ابزاری مانند جایزه بسیار خوب است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با بیان اینکه اهدای جوایز به یادگیری نیز کمک قابل توجهی می‌کند، ادامه داد: بنگاه‌ها باید یاد بگیرند که چگونه دانش فناوری را مدیریت کنند و کسب و کار فناورانه را خلق کنند.

وی تصریح کرد: نزدیک به ۷۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان نزدیک نوپا هستند و کمتر از ۵ میلیارد تومان فروش دارند، اینها در بعد مهم فناوری و نوآوری نتوانسته‌اند نظامات تجاری سازی را پیاده سازی کنند و این چالشی بزرگ است.

خیاطان تصریح کرد: کارکرد نظامات فناوری و نوآوری در شرکت‌های دانش بنیان به خوبی پیاده سازی نشده است و باید بر روی این امر برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قابلیت شرکت‌های دانش بنیان زیاد است اما باید به خوبی مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرند، اضافه کرد: شرکت دانش‌بنیانی را داریم که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی تولید محتوا می‌کند، خیلی‌ها از این توانایی خبر ندارند و باید این شرکت‌ها حمایت شوند و این کار با اقداماتی نظیر جایزه ملی علم و فناوری ممکن است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان باید به فرایندها توجه داشته باشند، گفت: این شرکت‌ها باید تأمین مالی، مالکیت فکری، شبکه سازی و.... را مورد توجه قرار دهند، باید تولیدات و اقدامات آنها حل چالش‌های محلی و ملی را به دنبال داشته باشد و در این راستا مورد حمایت قرار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =