به گزارش ایراسین، حمیدرضا خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) هدف تشکیل شوراها را تبدیل آموزش و پرورش به مسئله اول آن منطقه و در کل کشور دانست و اظهار کرد: در برنامه هفتم بالاترین حمایت نمایندگان در مجلس از قوانینی بود که ما به داخل مجلس میبردیم. در حال حاضر همه ارکان نظام از آموزش و پرورش حمایت میکنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نوع حکمرانی آموزش و پرورش در استانها و ایجاد درآمد دو مسأله مهم آموزش و پرورش است، گفت: تمام داراییهای که آموزش و پرورش دارد باید به کار گرفته شود تا آموزش و پرورش به خوبی پیش برود.
وی گفت: مسئله مدرسهسازی باید در شورا مسئله اول باشد. مدرسهسازی هرگز متوقف نخواهد شد چراکه توسعه، تجهیز، نگهداری و بهسازی مدارس از جمله مواردی است که باید همواره به آنها توجه داشت.
این مدیر حوزه تعلیم و تربیت کشور گفت: مولدسازی فرصتی است طلایی که ما داراییهای خود را به سرمایه تبدیل کنیم و فرصتی بینظیر برای حل مسائل مدرسهسازی است.
وی با تاکید بر آنچه در قانون برنامه هفتم آمده است بیان داشت: ۲۰۰ مجتمع از طرحهای بزرگ مقیاس کشور هستند که باید از محل درآمد مولدسازی به سرمایه مدرسهسازی اختصاص داده شود.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: مسئولیت اجتماعی شرکتها مهم است، باید نسبت به مراکز آموزشی اطراف خود بیتوجه نباشند. مدرسه سازی از محل مسئولیت اجتماعی شرکتها در این دوره سه برابر شده است.
احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی نیز در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، شهدای خدمت و شهدای معلم و دانشآموز اظهار کرد: نگاه بسیار بلندی که رئیس دولت سیزدهم به آموزش و پرورش داشت اینگونه بود که آموزش و پرورش قوی، ایران قوی را میسازد.
وی با بیان اینکه این نگاه منبعث از نگاه رهبر معظم انقلاب به آموزش و پرورش است، گفت: نگاه بلند رئیس جمهور شهید به نظام تعلیم و تربیت کشور این بود که آموزش و پرورش هم اولویت دارد.
محمودزاده به برخی از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: دانش آموزان بهترین دوران خود برای یادگیری را در آموزش و پرورش و مدرسه میگذرانند. هرچه مدرسه پربارتر باشد، تأثیرگذاری بیشتری نیز بر جامعه خواهد داشت. هر آنچه که در کشور اتفاق میافتد در آموزش و پرورش است و مدرسه تجلی کارآمدی آموزش و پرورش است.
معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبتهای خود در این همایش گفت: خوشبختانه امروز در آموزش و پرورش از فعالیتهای تستمحور به فضای مفهوممحور تغییر عملکرد داده شده و این یعنی ارتقای کیفیت آموزشی.
وی اضافه کرد: قانون، راه و نقشه آموزش و پرورش و جهتگیریهایی در سازمان وجود دارد و ما وظیفه داریم تا نقشه راه و مطالبات مقام معظم رهبری را در دستورکار قرار دهیم.
محمودزاده با بیان اینکه همه باید در مسیر رشد آموزش و پرورش کمککننده باشند گفت: چیزی که در این حوزه راهگشاست، اجراییسازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
وی شوراهای عالی آموزش و پرورش را تسهیلگر و کمککننده فرآیند اجراییسازی سند تحول بنیادین دانست و گفت: آنچه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است، رسیدن به مدرسه تراز نظام جمهوری اسلامی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش درباره فعالیت خود در سازمان مدارس غیردولتی گفت: ما سعی کردیم سند و نقشه راه فعالیت مدارس غیر دولتی را براساس آنچه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است، به پیش ببریم. آئیننامهای برای مدارس هیئت امنایی تنظیم شده، کارت صلاحیت معلمین و همچنین کاهش ساعات حضور معلمین مدارس غیردولتی، بیمه معلمان و … اتفاقات خوبی است که در مدارس هیئت امنایی شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه بخشی دیگر از فعالیتهای ما در برنامههای مشترک با دیگر معاونتها تعریف میشود، گفت: آموزشهای فنیوحرفهای بخش قابل ملاحظهای از همکاری ما با معاونت آموزش متوسطه است که هم در راستای توسعه کمی و هم کیفی گام برداشتیم.
محمودزاده از برگزاری جشنواره آفرینو درباره ابتکارات دانشآموزان مدارس غیردولتی در نیمه دوم مرداد امسال خبر داد و گفت: همچنین رویداد ملی زبان در تابستان امسال برگزار خواهد شد.
ارسال نظر