• ۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
  • کد خبر: 57211
  • readingTime: ۲ دقیقه
بورس

شاخص کل بازار سرمایه با رشد ۵.۱۷ درصد در هفته سوم تیرماه به سطح ۲ میلیون و ۲۰۹ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۴.۷۲ درصدی به ۷۱۰ هزار واحد رسید. ضمن اینکه میانگین ارزش معاملات خرد بازار سرمایه با رشد ۴۸ درصدی وارد کانال ۵ هزار میلیارد تومانی شد.

گزارش خبرنگار ایراسین، شاخص کل بازار سرمایه در هفته سوم تیرماه با رشد ۵.۱۷ درصدی از سطح ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد به سطح ۲ میلیون و ۲۰۹ هزار واحد رسید. این مقدار بالاترین افزایش قیمت در طول ۱۸ هفته اخیر بود و با ثبت این رکورد شاخص کل بورس در طول ۳ هفته اخیر بازدهی مثبتی داشت. شاخص کل در روز اول معاملاتی هفته با رشد سنگینی مواجه شد. روز یک‌شنبه نیز شاخص کل صعودی بود ولی در ۳ روز پایانی هفته شاخص کل بازدهی منفی به ثبت رساند. با این حال رشد تاریخی روز شنبه دلیلی شد تا برآیند هفتگی شاخص کل مثبت باشد.

بیشترین رشد هفتگی بورس در ۱۸ هفته گذشته

موج صعودی فعلی بازار سرمایه در شاخص کل از محدوده ۲ میلیون و ۴۰ هزار واحد آغاز شد. پیش از آن شاخص کل در یک روند نزولی ۸ هفته‌ای قرار داشت ولی برای شکست سطح ۲ میلیون و ۴۰ هزار واحد ناتوان بود و از همین محدوده رالی صعودی قدرتمندی آغاز نمود. هدف احتمالی شاخص کل در هفته پیش‌رو محدوده ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار واحد و سپس ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار واحد است و در صورت شکست این محدوده انتظار می‌رود شاخص کل تا سقف تاریخی خود افزایش پیدا کند.

همزمان با رشد شاخص کل در معاملات هفته سوم تیرماه، شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش ۴.۷۲ درصدی از ۶۷۵ هزار واحد به ۷۰۶ هزار واحد رسید.

بیشترین رشد هفتگی بورس در ۱۸ هفته گذشته

شاخص کل هم‌وزن مانند شاخص کل در روز ابتدایی هفته رشد سنگینی به ثبت رساند. در دو روز بعدی نیز رشد کرد ولی در دو روز پایانی هفته نزولی شد. این شاخص برای ادامه رالی صعودی باید از مقاومت ۷۰۰ هزار واحد عبور کند. در این صورت اهداف بعدی شاخص کل هم‌وزن محدوده ۷۴۰ هزار و سپس ۷۸۰ هزار واحد است. در غیر این صورت انتظار می‌رود شاخص کل هم‌وزن دوباره تا کف ۶۶۰ هزار واحد نزولی شود.

هفته سوم تیرماه رشد میانگین ارزش معاملات خرد بازار سرمایه بسیاری از فعالان بازار را نسبت به ادامه روند صعودی شاخص کل و شاخص کل‌هم‌وزن امیدوار کرد. ارزش میانگین ارزش معاملات خرد بازار سرمایه با رشد بیش از ۵۸ درصدی در هفته سوم تیرماه نسبت به هفته دوم تیر به عدد ۵,۱۷۱ میلیارد تومان رسید.

بیشترین رشد هفتگی بورس در ۱۸ هفته گذشته

این بیشترین سطح ارزش معاملات خرد از هفته اول اردیبهشت‌ماه بود. شاخص‌ها از ورود نقدینگی جدید به بازار طی معاملات این هفته خبر می‌دهند. بسیاری از فعالان بازار با اشاره به شاخص‌هایی مانند ارزش معاملات خرد، معتقدند روند صعودی قیمت‌ها در بورس ادامه‌دار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =