شرکت پالایش نفت لاوان

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در دولت سیزدهم و در راستای عمل به وظایف خود نسبت به اجتماع، اقدامات متعددی را در راستای مسئولیت اجتماعی و محیط زیست انجام داده است.

به گزارش ایراسین، مسئولیت اجتماعی یک سازمان عبارت است از از مسئولیت در قبال تأثیرات و پیامدهای تصمیم‌ها و فعالیت‌هایش (محصولات، خدمات، فرآیندها) بر جامعه و محیط زیست.

شرکت‌های بزرگ همواره کوشیده‌اند میان دغدغه اقتصادی خود و اجتماع و محیط زیست نوعی تعادل ایجاد کنند و مسئولیت اجتماعی را جدی بگیرند.

از آنجایی که در جامعه امروز، حفاظت محیط زیست یک امر اساسی است، صنایع و شرکت‌ها به خصوص صنایع آلاینده باید در این حوزه فعالیت‌های مثبت و مداوم داشته باشند. آنچه امروزه به عنوان یک الزام قانونی مطرح است، مسئولیتی است که بر اساس آن لازم است شرکت‌ها و سازمان‌ها از یک سو مسئولیت آثار نامطلوب فعالیت‌های خود بر جامعه را به عهده بگیرند و از سوی دیگر، دغدغه‌های اجتماعی و زیست محیطی را در کنار عملکردهای کسب‌وکارشان به‌طور جدی مورد توجه قرار دهند.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز در این راستا فعالیت‌های مؤثر و مثبتی انجام داده است؛ جدول زیر به شکلی موجز، به برخی از مهمترین فعالیت‌های این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی و اقدامات محیط زیستی در دولت سیزدهم اشاره دارد:

مسئولیت اجتماعی و اقدامات محیط زیستی شرکت ملی پخش و پالایش در دولت سیزدهم

شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی همچنین در دولت سیزدهم فعالیت‌هایی در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به کمک به جوامع پیرامونی تأسیسات نفتی به منظور توسعه رفاه اجتماعی و نقش در ترویج فرهنگ همدوستی با ساخت بیمارستان، درمانگاه، تجهیزات بهداشت و درمان، مسجد و کمک به زلزله زدگان و سیل زدگان، مراکز فرهنگی، مدرسه و مجموعه ورزشی، جاده، خوابگاه و آزمایشگاه، تأمین آب و برق مناطق محروم، اشاره کرد که در مجموع بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ هزینه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =