• ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
  • کد خبر: 57501
  • readingTime: ۱ دقیقه
انرژی‌های تجدید پذیر

مدیر کل دفتر سامانه‌های مقیاس کوچک ساتبا گفت: ۱۰ هزار مگاوات سامانه خورشیدی کوچک مقیاس برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد ایجاد شده است.

به گزارش ایراسین، محمد جعفرنژاد در خصوص آخرین وضعیت سامانه‌های خورشیدی حمایتی گفت: در این زمینه با همکاری نهادهای حمایتی ریل‌گذاری مناسبی صورت گرفته و امسال بیش از ۱۰ هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی احداث شده است، تقریباً ۷ هزار سامانه نیز در مرحله احداث قرار دارند.

وی افزود: ۵۰ هزار خانواده تحت پوشش نهادهای حمایتی که فضای استفاده از سامانه‌های خورشیدی را دارند توسط شرکت‌های توزیع شناسایی شده و در صورت تأمین منابع مالی و اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها آمادگی لازم برای مجهز شدن این خانوار به سامانه‌های خورشیدی و کسب درآمد فراهم شده است تا ۳ الی ۶ ماه آینده سامانه‌های این ۵۰ هزار خانوار به بهره برداری برسد.

مدیرکل دفتر سامانه‌های کوچک مقیاس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: یکی از اقدامات مناسب دیگری که در این زمینه انجام شد، احداث نیروگاه‌های تجمیعی برای افرادی بود که خانه‌های آنها امکان ایجاد سامانه‌های خورشیدی را نداشت و یا مستأجر بودند. با هماهنگی سازمان‌های متولی تأمین زمین سامانه‌های تجمیعی احداث شده تا تعداد زیادی از خانوارها به طور مساوی از سود اودری این سامانه‌ها درآمد کسب کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =