آب دوغ خیار

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد بعضی از کافه‌ها و رستوران‌های سطح شهر آب دوغ خیار سرو می‌کنند. قیمت یک کاسه آب‌دوغ خیار از حدود ۷۰ هزار تومان آغاز می‌شود و در مواردی به بیش از ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، یک کاسه " آب دوغ خیار" با بهترین مواد اولیه و مفصل‌ترین جزئیات شاید کمتر از ۵۰ هزار تومان هزینه داشته باشد ولی این غذای خنک و تابستانی طی هفته‌های گذشته با قیمتی تا ۳۰۰ هزار تومان وارد منوی تعدادی از کافه‌های شهر شد. چراغ اول را کافه‌های شهر تهران روشن کردند. کافه‌های لوکس تهران آب‌دوغ خیار چند صد هزار تومانی سرو کردند و بلافاصله تعدادی از کافه‌های خیابان نظر و رستوران‌های سطح شهر نیز به صورت آزمایشی آب دوغ خیار را به منو افزودند.

قیمت آب دوغ خیار در کافه‌های مختلف شهر یکسان نیست ولی ترکیبات آنها شبیه به هم است. یک کاسه دوغ، همراه با خیار خرد شده، مقداری گل‌محمدی، چند تکه گردوی مغز شده را در کاسه سفالی کوچک می‌ریزند و روی یک سینی می‌گذارند. نان خرد شده در یک طرف سینی و در طرف دیگر سبزی یا یک برش پیاز، یک سینی کامل آب‌دوغ خیار را تشکیل می‌دهند. یک کافه علاوه بر این موارد یک شیشه دوغ آبعلی نیز روی سینی می‌گذارد تا مشتری به ماست یا دوغ اضافه کند. قیمت این غذا از حدود ۷۰ هزار تومان آغاز می‌شود تا مرز ۳۰۰ هزار تومان پیش‌می رود.

مدیر یکی از کافه‌های خیابان نظر در مورد قیمت نجومی آب‌دوغ خیار به خبرنگار ایراسین گفت: شما فقط هزینه مواد اولیه آب دوغ خیار را پرداخت نمی‌کنید، بلکه هزینه استفاده از محل یا هزینه‌های ثابت ما نیز به غذا اضافه می‌شود. به طور معمول قیمت غذاهای مختلف در کافه‌ها به مراتب بالاتر از سایر فروشگاه‌های شهر است. مدیر یکی دیگر از کافه‌های خیابان جلفا دراین‌باره گفت: شما یک کاسه دوغ می‌بینید، ولی من یک نیرو با حقوق ماهی ۲۰ میلیون تومان می‌بینم که زیر یک سقف با اجاره ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان این کاسه آب‌دوغ خیار را آماده می‌کند.

با وجود قیمت نجومی آب‌دوغ خیار استقبال از آن در تعدادی از کافه‌های شهر زیاد بود و یکی دو کافه نیز خیلی سریع این غذای حاضری را از منوی خود حذف کردند. مدیر یکی از این کافه‌ها اعتراض مشتریان در قیمت‌گذاری آب‌دوغ خیار را دلیلی برای حذف از منوی کافه اعلام کرد. ولی در یکی دو کافه شهر نیز تقاضا برای آب‌دوغ خیار بالاست. مدیر فروش یکی از این کافه‌ها گفت: سفارش این غذا برای بیشتر مشتریان حالت فان دارد و استقبال خوبی شده‌است ولی بیشتر سفارش می‌دهند تا با آب دوغ خیار در محل کافه عکس بگیرند.

روند ورود آب‌دوغ خیار به کافه‌ها یا رستوران‌های شهر با گرمای هوا در تابستان سال جاری بیشتر شد. ولی طی سال‌های گذشته غذاهای بسیاری مانند آب‌دوغ خیار با وجود استقبال اولیه، خیلی سریع از منوها حذف شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =