فولاد

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه توکا با اعلام خبر انتشار و عرضه اوراق مرابحه توسط این شرکت به‌منظور اجرای طرح تأمین مالی شرکت فولاد تاراز چهارمحال گفت: امکان تأمین مالی برای پروژه‌ها و سرمایه در گردش مورد نیاز از طریق انتشار اوراق قابل عرضه در بورس، توسط هلدینگ مالی توسعه توکا فراهم شده است.

به گزارش ایراسین، محمد بختیار نصرآبادی از تکمیل صفر تا صد فرآیند انتشار اوراق برای نخستین بار در مجموعه فولاد مبارکه خبر داد و اظهار کرد: شرکت توسعه توکا برای نخستین بار یک فرایند کاملاً داخلی را در مجموعه فولاد مبارکه از طریق جمع‌آوری ارکان لازم جهت تأمین مالی طراحی کرده است.

نصرآبادی افزود: برای نخستین بار با شرکت فولاد تاراز مذاکرات لازم صورت گرفت و مقرر شد تأمین مالی این شرکت از سوی توسعه توکا انجام شود؛ به همین منظور برای انتشار اوراق، شرکت سبدگردان آتیه توکا به‌عنوان مشاور و صندوق بازارگردانی توسعه فولاد مبارکه که تحت مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه توکا است، به‌عنوان بازارگردان و صندوق درآمد ثابت توسعه فولاد به‌عنوان سرمایه‌گذار انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه تأمین مالی به میزان ۲ هزار میلیارد ریال برای فولاد تاراز انجام شده است، تصریح کرد: اوراقی که منتشر شد، اوراق مرابحه با نرخ اسمی ۲۳ درصد و هر ورقه به قیمت یک میلیون ریال منتشر شده است و ضمانت این فرآیند را بانک کارآفرین عهده‌دار شده است.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه توکا با بیان اینکه عمر اوراق ۴ ساله است، از استقبال گسترده سرمایه‌گذاران خبر داد و اظهار داشت: انتشار اوراق در روز دوم مرداد به مدت سه روز کاری تنظیم شده بود اما در روز اول، با استقبال زیادی مواجه شد و سرمایه‌گذار، اوراق را خریداری نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =