سیدمیعاد صالحی، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: بودجه راه‌آهن در دولت سیزدهم سالانه ۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایراسین، سید میعاد صالحی اظهار کرد: تخصیص اعتبار به راه آهن در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۳۰ درصد، در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۸۰ درصد، در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۵۰ درصد و در سه ماهه سال ۱۴۰۳ حدود ۱۷۳ درصد بوده است.

وی افزود: با وجود عمق عقب‌ماندگی‌ها و انباشت تعمیرات و عدم نوسازی، جذب تخصیص ۱۰۰ درصد در سال‌های گذشته رخ داد.

به گفته صالحی با اقدامات انجام شده در حوزه راه‌آهن در دولت سیزدهم، از روند نزولی و رو به زوال حوزه ریلی جلوگیری به عمل آمده است و همه تلاش‌ها و پیگیری‌ها در این حوزه در راستای جبران عقب‌ماندگی‌ها بوده است.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وضعیت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در دولت گذشته بیان کرد: در زمان تحویل راه آهن از دولت قبل، با انباشت بدهی و عدم تعویض لوکوموتیو مواجه بودیم.

وی ادامه داد: در این شرایط که تورم و نرخ دلار رو به افزایش بوده، راه آهن با وجود کاهش بودجه، زیرساخت‌ها را توسعه داده و هزینه‌های آن ۱۰ برابر شده است.

وی بیان کرد: در زمان تحویل دولت، فقط در حوزه لوکوموتیو ۳۰ هزار میلیارد ریال بدهی وجود داشت و از ۱۵۰ لوکوموتیو زیمنس مسافری با زیر ۱۰ سال عمر، ۴۸ دستگاه توقف دائمی داشتند و فقط ۸۲ لوکوموتیو حرکت می‌کردند.

مدیر عامل راه آهن تصریح کرد: همچنین انباشت تعمیرات و عدم بهسازی و نوسازی در خط، بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد ریال هزینه برجای گذاشته است که این انباشت تعمیرات و بدهی‌ها و نبود نقدینگی کار را بسیار سخت کرده بود.

بر اساس این گزارش ۴۰ کیلومتر از خط دوم راه‌آهن اهواز-اندیمشک حدفاصل ایستگاه بامدژ به اهواز که مرحله پایانی این طرح به شمار می‌رفت روز شنبه با حضور مدیرعامل راه‌آهن کشور و حضور برخط محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید.

بر اساس گزارش ایرنا، طول کل محور خط دوم راه‌آهن اهواز - اندیمشک، ۱۴۰ کیلومتر بوده که شامل ۱۰ ایستگاه اندیمشک، سبزآب، شوش، هفت‌تپه، میان آب، آهودشت، بامدژ، خاور، نظامیه، اهواز، کمربندی شهر اهواز، بلاک نظامیه و میاندشت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =