آرمان خالقی

آرمان خالقی، قائم مقام دبیر کل خانه صنعت و معدن ایران می‌گوید: مسئله کمبود نیروی کار در واحدهای تولیدی و معدنی اهمیت بیشتری پیدا کرده است و افراد کمی تمایل به کار در واحدهای تولیدی با دستمزد فعلی را دارند. واحدهای تولیدی باید تا حدتوان دستمزد نیروی کار به ویژه نیروی متخصص را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، کمبود نیروی کار در شرایط فعلی به معضل جدی برای کارفرمایان و واحدهای تولیدی تبدیل شده است و افراد زیادی مدعی‌اند ساعت کار زیاد و سختی کار اشتغال در واحدهای تولیدی با دستمزد آن همخوانی ندارد. به دنبال این موضوع تمایل به کار در واحدهای صنعتی کاهش پیدا کرده است و افراد درصدد اشتغال در حوزه مشاغل آزاد و کاذب هستند. آرمان خالقی، قائم مقام دبیر کل خانه صنعت و معدن ایران در خصوص کمبود نیروی کار در کشور به خبرنگار ایراسین می‌گوید: مسئله کمبود نیروی کار به ویژه در مناطق صنعتی و استان‌هایی با واحدهای تولیدی و معدنی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. واقعیت امر این است که افراد کمتری به ویژه نسل جوان اشتیاق به کار در واحدهای تولیدی با دستمزد فعلی را دارند و میزان دستمزدها در حال حاضر راضی کننده نیست. از طرفی تولیدکننده و کارفرما به میزان مشخصی توان پرداخت دستمزد و افزایش آن را دارد.

خالقی ادامه می‌دهد: نیروی کار جهت کار در واحدهای صنعتی باید علاوه بر میزان دستمزد با مسائلی از قبیل رفت و آمد به کارخانه‌ها و … نیز دست و پنجه نرم کنند زیرا اکثر واحدهای تولیدی خارج از شهر احداث شده‌اند. از این رو اکثر افراد علاقه‌مند به کار در این حوزه نیستند.

قائم مقام دبیر کل خانه صنعت و معدن ایران با اشاره به اهمیت دو چندان مسئله کمبود نیروی کار در حوزه نیروی متخصص اظهار می‌کنند: درمجموع مشکلاتی در حوزه نیروی کار در کشور وجود دارد که این مسائل در حوزه نیروی کار متخصص حادتر شده است و واحدهای تولیدی به سختی قادر به یافتن نیروی کار ماهر هستند. از طرفی واحدهای تولیدی قادر به پرداخت دستمزد بیشتر جهت استخدام کارگران جدید نیستند و بین افزایش دستمزد و منافع شرکت مغایرت وجود دارد.

ریشه کمبود نیروی کار در نرخ تورم

طبق توضیحات قائم مقام دبیر کل خانه صنعت و معدن ایران کاهش قدرت خرید و تورم علت اصلی کمبود نیروی کار در واحدهای تولیدی محسوب می‌شود. خالقی دراین‌باره توضیح می‌دهد: تمامی این مشکلات ریشه در قدرت خرید مردم و تورم دارد. اگر قدرت خرید مردم بالا رود و از میزان تورم در جامعه کاسته شود، این مشکل و بسیاری دیگر از مسائل برطرف خواهد شد.

در انتها قائم مقام دبیر کل خانه صنعت و معدن ایران با تاکید بر افزایش دستمزد نیروی کار در واحدهای تولیدی می‌گوید: واحدهای تولید جهت عبور از بحران کمبود نیروی کار باید میزان دستمزد را به ویژه برای نیروی کار ماهر و متخصص افزایش دهند. در واقع واحدهای تولیدی بزرگ ما باید تا جایی‌که کشش افزایش دستمزد را دارند، از میزان سود خود بکاهند و بیشتر هزینه کنند تا فرآیند تولید با اختلال مواجه نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =