آتیه 1

معاون راهبردی و توسعه کسب‌وکار آتیه فولاد گفت: گام اول هلدینگ آتیه‌فولاد برای شرکت در ماراتن جایزه ملی تعالی برداشته شده است، باتوجه‌به تجربه موفق فولاد مبارکه در این زمینه و وجود شناخت کافی از مدل تعالی سازمانی آن، می‌توان اطمینان داشت که حضور در این جایزه و پیاده‌سازی مدل در هلدینگ آتیه‌فولاد و شرکت‌های زیرگروه آن، می‌تواند موجب توفیق بیشتر مجموعه در رسیدن به مأموریت ایجاد سود برای سهام‌داران شده و نقاط قوت موجود را تقویت کند.

به گزارش ایراسین، مهدی آقازینلی، معاون راهبردی و توسعه کسب‌وکار این هلدینگ اظهار کرد: جایزۀ ملی تعالی از جمله جوایز معتبر و مدل‌های موفقی است که ضمن ارزیابی شرکت‌ها در تمامی سطوح مدیریتی و در تمامی فرایندهای سازمان، منجر به رشد و تعالی سازمان می‌شود و به همین دلیل، این جایزه، همه‌ساله موردتوجه بزرگ‌ترین صنایع کشور قرار می‌گیرد.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه جز معدود دارندگان تندیس زرین جایزۀ ملی تعالی سازمانی است که از ابتدای دهۀ هشتاد و شروع شکل‌گیری این جایزه، در این فرایند شرکت داشته و مدارج تعالی را از نخستین سطوح و به‌صورت گام‌به‌گام طی کرده و به‌صورت پیوسته، در حال حرکت و رشد در این مسیر است.

آقازینلی افزود: این مدل به‌واسطه جامعیت آن و دربرگیری تمامی ابعاد سازمان، نقش زیادی در رشد و تعالی شرکت‌ها دارد و از این بابت، فولاد مبارکه از چندساله گذشته راهبرد حرکت شرکت‌های گروه به سمت کسب این جایزه را در پیش گرفته است و بر همین اساس، نقشۀ راه تعالی گروه فولادمبارکه را طراحی کرده است.

معاون راهبردی و توسعه کسب‌وکار آتیه‌فولاد با بیان اینکه گام اول هلدینگ آتیه‌فولاد برای شرکت در ماراتن جایزه ملی تعالی برداشته شده است، عنوان کرد: با توجه به تجربه موفق فولاد مبارکه در این زمینه و وجود شناخت کافی از مدل تعالی سازمانی آن، می‌توان اطمینان داشت که حضور در این جایزه و پیاده‌سازی مدل در هلدینگ آتیه‌فولاد و شرکت‌های زیرگروه آن، می‌تواند موجب توفیق بیشتر مجموعه در رسیدن به مأموریت ایجاد سود برای سهام‌داران شده و نقاط قوت موجود را تقویت کند.

وی با بیان اینکه در کنار هلدینگ آتیه‌فولاد، شرکت‌های فولاد تاراز، فولاد متیل، نورد لوله کوثر صنعت اسپادانا نیز در جایزۀ تعالی حضور دارند، تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه هلدینگ آتیه‌فولاد دارای زیرمجموعه‌های مختلفی در حوزه‌های تولیدی، بازرگانی، مالی و خدماتی است، برای به ثمر رساندن فرایند کسب جایزۀ ملی تعالی، نیاز به همکاری همۀ اجزای سازمان و شرکت‌های وابسته دارد و در همین راستا، تمام شرکت‌های تابعه در این فرایند درگیر شده‌اند تا بتوانند آمادگی لازم را برای کسب این جایزه در سال‌های آتی به دست آورند.

برگزاری دوره آموزشی جامع تعالی سازمانی با حضور مدیران و کارشناسان هلدینگ آتیه‌فولاد

امیر سبکتکین مدیر استراتژی و تعالی سازمانی آتیه‌فولاد نیز دراین‌خصوص عنوان کرد: هلدینگ آتیه‌فولاد برای نخستین بار در سطح تقدیرنامه در جایزه ملی تعالی شرکت خواهد کرد و بر همین مبنا، فرایند ثبت‌نام در مرکز تعالی سازمانی وابسته به سازمان مدیریت صنعتی انجام شده است. در ادامه، اقدام به برگزاری دوره آموزشی جامع تعالی سازمانی با حضور تمامی کارکنان شرکت کردیم تا زمینه آشنایی همکاران با روند اجرای تعالی سازمانی شامل مفاهیم، ارزیابی و اظهارنامه نویسی فراهم شود.

وی اضافه کرد: در دوره جامع تعالی سازمانی کارگاه‌های تشریح مدل تعالی، تربیت ارزیاب، خودارزیابی و تدوین اظهارنامه برگزار می‌شود. کارگاه‌های تشریح مدل و تربیت ارزیاب در روزهای ۹ تا ۱۱ مردادماه برگزار شد و کارگاه‌های خودارزیابی و تدوین اظهارنامه هم در روزهای ۳۱ مرداد و ۱ شهریور برگزار خواهد شد.

سبکتکین با بیان اینکه پس از اتمام این مرحله، کارگروه‌هایی با حضور تمام همکاران هلدینگ آتیه‌فولاد و بر اساس معیارهای مدل تشکیل خواهد شد، ادامه داد: این کارگروه‌ها ضمن اینکه زمینه مشارکت کارکنان در فرایند تعالی سازمانی را فراهم می‌کنند، وظیفه دارند تا با هدایت واحد استراتژی و تعالی سازمانی، خودارزیابی انجام دهند تا نقاط قوت و نقاط ضعف از دیدگاه کارکنان سازمان و بر اساس معیارهای مدل تعالی مشخص شود.

مدیر استراتژی و ارزیابی شرکت‌های آتیه‌فولاد گام بعدی را مشخص کردن نقاط قابل‌بهبود و سپس استخراج پروژه‌های بهبود دانست و ابراز داشت: این پروژه‌ها، بر اساس معیارهای موجود اولویت‌بندی می‌شود و در پروسه اجرا قرار می‌گیرد تا از این طریق، بتوان سطح تعالی شرکت را ارتقا داد.

وی اذعان داشت: تدوین اظهارنامه‌ای که شامل اطلاعات کلیدی و توانمندی‌های شرکت و نتایج مربوطه است، گام بعدی خواهد بود که باید تا پایان مهرماه تکمیل شده و برای دبیرخانه جایزه ارسال شود؛ پس از آن ارزیابی انجام می‌شود و در نهایت نیز، در اسفندماه سال جاری در همایش تعالی سازمانی، نتایج این ارزیابی مشخص و گزارش بازخورد برای شرکت‌ها ارسال می‌گردد.

سرمایه انسانی خوبی در زمینه دانش تعالی در فولاد مبارکه شکل‌گرفته است

علیرضا قاسمی، مدرس و مشاور مدیریت کسب‌وکار و عضو سازمان مدیریت صنعتی در خصوص این جایزه بیان داشت: سیستم‌های مدیریت مختلفی از گذشته تا کنون مورد استفاده قرار گرفته‌اند که نگاه هریک از آن‌ها به بُعد خاصی از سازمان است؛ اما مدل تعالی سازمانی مدل جامعی است که تمام ذی‌نفعان سازمان شامل مشتریان، کارکنان، جامعه، تأمین‌کنندگان و سهام‌داران را پوشش می‌دهد و برخلاف دیگر سیستم‌ها، نگاه صفر و یکی ندارد و هر اقدام، دارای امتیاز خاص خود است و می‌توان سطح تعالی شرکت را بر اساس آن اندازه‌گیری کرد.

مشاور مدیریت کسب‌وکار سازمان مدیریت صنعتی با تأکید بر اینکه مدل تعالی سازمانی امکان استفاده به‌عنوان الگوی مدیریتی را دارد و از این مدل، می‌توان برای عارضه‌یابی نیز بهره برد، اذعان کرد: همچنین مدل تعالی سازمانی می‌تواند سازمان‌ها را وارد فرایند بهبود، یادگیری و اصلاح رویکردها کند تا روند رشد شرکت حفظ شود یا ارتقا یابد.

وی با یادآوری این نکته که در این مدل، سهام‌داران نیز دیده شده‌اند، ابراز کرد: سهام‌داران به‌عنوان یکی از ذی‌نفعان سازمان به دنبال کسب سود هستند و در این مدل، بر موارد مختلفی نظیر کسب سود کافی و حفظ سرمایه که برای صاحبان سهام اهمیت دارد، تأکید شده است. همچنین شکل‌گیری حاکمیت سازمانی که منجر به کنترل سازوکارهای مدیریتی و در نتیجه، تسهیل فرایند کسب سود بیشتر خواهد شد نیز در تأمین خواسته‌های سهام‌داران مؤثر است.

قاسمی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه از ابتدای شکل‌گیری جایزه در سال ۱۳۸۲ در فرایند آن حضور داشته است و به همین دلیل، سرمایه انسانی خوبی در زمینه دانش تعالی در آن شکل گرفته است و می‌تواند به شرکت‌های زیرمجموعه در طی کردن سریع‌تر این مسیر کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =