به گزارش ایراسین، هوشمند سفیدی، دبیر جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی، با اعلام این خبر اظهار کرد: در این جشنواره که تحت عنوان «برند خوب» برگزار خواهد شد، ۱۰۰ شرکت برتر در حوزه مسئولیت اجتماعی، انتخاب و معرفی خواهند شد.
وی افزود: ثبت نام از شرکتهای داوطلب برای مشارکت در این جشنواره از هم اینک آغاز شده و علاوه بر ثبت نام در بخش رقابتی، مدیران و کارشناسان روابط عمومی میتوانند در کارگاههای آموزشی ثبت نام کنند.
وی با اشاره به اینکه شرکت و سازمانهای داوطلب حضور در این جشنواره باید مستندات و مدارک خود را بر اساس شاخصهای ارزیابی تا ۲۵ شهریور ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، گفت: در این ارزیابی ۱۴ شاخص مدنظر قرار دارد که طبق آنها یک سازمان یا شرکت میتواند حداکثر ۱۰۰۰ امتیاز کسب کند.
دبیر جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی در تبیین شاخصهای ارزیابی گفت: ۱۴ شاخص مورد ارزیابی این جشنواره شامل راهاندازی بخش مسئولیت اجتماعی و سازماندهی آن، توجه به مسئولیت اجتماعی در درون سازمان با شرکت، بسترسازی فرهنگی برای پیشبرد مسئولیت اجتماعی در سازمان یا شرکت، شناسایی و ارتباط شایسته با ذی نفعان، شفافیت، تدوین سند مسئولیت اجتماعی، انجام حسابرسی اجتماعی، پاسخگویی و گزارشگری اجتماعی، تنظیم و انتشار منشور اخلاقی، برندینگ و ری برندینگ، تهیه گزارش پایدار، توجه به خلاقیت و امر مسئولیت اجتماعی، استفاده از ظرفیتهای ارتباطی برای پیشبرد مسئولیت اجتماعی زیست محیطی و بررسی رضایتمندی ذی نفعان هستند.
سفیدی با تأکید بر اینکه نقش روابط عمومی، نقش ویژه و اصلی در حوزه مسئولیت اجتماعی است، خاطر نشان کرد: اگر در سازمان یا شرکتی، مسئولیت اجتماعی به معنای واقعی مستقر شود، آنجا عملاً روابط عمومی پیاده شده و برعکس اگر یک سازمان یا شرکت، روابط عمومی علمی و تخصصی داشته باشد، گویای انجام مسئولیت اجتماعی است.
نظرات