لاستیک

فروش هفت تولیدکننده داخلی لاستیک به طور متوسط در ۴ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۳۸ درصد افزایش یافت. بررسی آخرین صورت‌های مالی منتشر شده نشان می‌دهد، میانگین فروش ماهانه این هفت تولیدکننده سال به سال بیشتر شده‌است ولی قیمت سهام آنها بازدهی منفی داشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، فروش هفت تولیدکننده داخلی لاستیک به طور متوسط در ۴ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۳۸ درصد افزایش یافت. آخرین صورت‌های مالی منتشر شده نشان می‌دهد فروش این تولیدکنندگان در سال‌های گذشته روند صعودی داشت و همچنان با شیب تندی در حال افزایش است. میانگین ماهانه فروش هفت تولیدکننده داخلی لاستیک طی سال‌های گذشته و تیرماه ۱۴۰۳ به صورت نمودار زیر است:

افزایش ۳۸ درصدی فروش لاستیک در ۴ ماه ابتدایی ۱۴۰۳

میانگین درآمد ماهانه برای تولیدکنندگان لاستیک از سال ۱۴۰۰ به بعد روند صعودی داشت. میانگین درآمد ماهانه پکرمان از ۴۱۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۹۶۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ رسید و در تیرماه سال جاری نیز ۱,۰۳۸ میلیارد تومان بود. با این حساب میانگین درآمد ماهانه پکرمان از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ نزدیک به ۱۳۳ درصد افزایش یافته است. میانگین فروش ماهانه پسهند نیز در این مدت ۱۵۳ درصد افزایش یافت. بررسی آخرین صورت‌های ماهی منتشر شده نشان می‌دهد میانگین فروش ماهانه تمام این هفت تولیدکننده سال به سال افزایش یافته است و همچنان روند صعودی دارد. البته در تیرماه فروش بعضی از این شرکت‌ها مانند پارتا و پیزد کمتر از میانگین سال ۱۴۰۳ بود.

در مجموع این ۷ تولید کننده در تیر ۱۴۰۳ به درآمد ۲۸۲۴ میلیارد تومانی رسیدند که نسبت به میانگین فروش ماهانه ۱۴۰۳ حدود ۲.۴ درصد بالاتر است. فروش این تولیدکنندگان در ۴ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل به قرار نمودار زیر است:

افزایش ۳۸ درصدی فروش لاستیک در ۴ ماه ابتدایی ۱۴۰۳

پارتا در ۴ ماه اول ۱۴۰۳ نسبت به چهار ماه اول ۱۴۰۲ حدود ۸۴ درصد فروش بالاتری داشت. پکویر و پتایر نیز به ترتیب با سهم ۵۵ و ۵۱ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. در انتهای لیست، فروش پاسا ۷ درصد افزایش یافت. داده‌های بازار آزاد و اختلاف قیمت لاستیک‌های داخلی با لاستیک‌های وارداتی از احتمال ادامه روند صعودی فروش لاستیک در ماه‌های پیش‌رو خبر می‌دهد. سهام این شرکت‌ها با وجود افزایش شدید فروش در سال‌های گذشته، رشد خاصی را به ثبت نرسانده‌اند.

میانگین فروش ماهانه پکویر از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۲۰۹ درصد افزایش یافته است ولی قیمت هر سهم این نماد از ۱,۳۰۰ تومان به ۵۰۰ تومان کاهش پیدا کرد. قیمت سهام سایر تولیدکنندگان لاستیک نیز با وجود افزایش درآمد کاهش چشم‌گیری را به ثبت رسانده‌است. بسیاری از فعالان بازار سرمایه عقیده دارند جو منفی حاکم بر بازار سرمایه دلیلی شد تا قیمت سهام تولیدکنندگان لاستیک برخلاف فروش و سودآوری آنها روند نزولی داشته باشد و ادامه این روند در ماه‌های آینده نیز محتمل است.

مقایسه صورت‌های مالی تولیدکنندگان داخلی لاستیک با رقبای خارجی نشان می‌دهد، روند فروش بسیاری از تولیدکنندگان بنام خارجی در ماه‌های گذشته نزولی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =