• ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
  • کد خبر: 59042
  • readingTime: ۱ دقیقه
مدال المپیک 2024 پاریس

مدال‌های طلای المپیک طبق دستورالعمل کمیته بین‌المللی المپیک از ۹۲.۵ درصد نقره (۵۲۳ گرم) با ۶ گرم طلای ۲۴ عیار ساخته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، المپیک ۲۰۲۴ پاریس با تمام جنجال‌ها، جذابیت‌ها، اشک‌ها و لبخندها و حواشی به پایان رسید. ۵۰۸۴ مدال بین برندگان این رویداد ورزشی بزرگ پخش شد و شاید اکثریت از خود پرسیده باشند که ارزش هر مدال چقدر است؟

جالب است بدانید که از سال ۱۸۹۶ یعنی از ابتدای المپیک مدرن، مدال دادن مرسوم شد. در آن زمان مدال نقره و برنز به نفر اول و دوم داده می‌شد و نفر سوم مدال نمی‌گرفت. در المپیک سنت لوئیس ۱۹۰۴ بود که برای نفرات اول مدال طلا در نظر گرفته شد.

مدال‌های المپیک پاریس از مواد ترکیبی ساخته می‌شوند تا هزینه آنها کاهش یابد. مدال‌های ۲۰۲۴ شامل قطعاتی از ضایعات برج ایفل هستند و تمام فلزات به کار رفته در آنها قابل بازیافت هستند. مدال‌ها معمولاً کمتر از ۱۰۰۰ دلار ارزش دارند، اما زمانی که برای حراج گذاشته می‌شوند (خصوصاً مدال‌های ورزشکاران مشهور یا رکوردشکن یا مربوط به مسابقه‌ای خاص) ارزش بالاتری پیدا می‌کنند. در مرکز هر مدال قطعه‌ای آهنی از برج ایفل گذاشته شده و دور آن با صفحات طلا، نقره یا برنز احاطه شده است.

ارزش مادی مدال‌های المپیک پاریس چقدر است؟

مدال‌های طلای المپیک طبق دستورالعمل کمیته بین‌المللی المپیک از ۹۲.۵ درصد نقره (۵۲۳ گرم) با ۶ گرم طلای ۲۴ عیار ساخته می‌شوند. سازمان اقتصاد آکسفورد ارزش این فلزات را حدود ۱۰۲۷ دلار تخمین می‌زند که بالاترین ارزش مدال‌های المپیکی است که تاکنون اعطا شده است. اگر مدال‌ها از طلای خالص ساخته می‌شد، ارزش آنها حدود ۴۰۰۰۰ دلار بود. ضایعات آهنی تنها حدود ۰.۰۴ دلار ارزش دارد، بنابراین ارزش مادی مرکز آهنی مدال تقریباً صفر است، اما ارزش تاریخی آنها به عنوان یادگاری از برج ایفل بسیار بالاست و در صورت فروش در آینده بسیار قیمتی خواهند بود.

مدال‌های نقره مقام دوم از ۹۲.۵ درصد نقره ساخته شده است. در مدال‌های ۲۰۲۴، این مقدار به ۵۲۳ گرم با ارزش حدود ۵۳۵ دلار می‌رسد. مدال‌های برنز مقام سوم ۴۵۵ گرم وزن دارند و از مخلوط مس، قلع و روی ساخته شده‌اند. سازمان اقتصاد آکسفورد ارزش آنها را ۴.۶۰ دلار می‌داند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =