بازار طلا

انتظار برای افزایش قیمت سکه و طلا در میان فعالان بازار کاهش یافته‌ است، ضمن اینکه بازاریان عقیده دارند نوسانات قیمت طلا در ماه صفر کمتر می‌شود. گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد هفته گذشته عرضه سکه و طلا از سوی سرمایه‌گذاران خرد برای ثبت‌نام در طرح پیش‌فروش خودرو افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سایت فروش خودروسازان داخلی بعد از بازه زمانی بیش از ۱ سال، در هفته گذشته باز شد و همزمان با اعلام خبر ثبت‌نام خودرو، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی بر مدار نزول قرار گرفت. بررسی‌های میدانی و گفت‌وگو با فعالان بازار طلا نشان می‌دهد تعداد فروشندگان خرد در بازار داخلی طی هفته جاری افزایش چشم‌گیری داشت. چند طلا فروش در بازار هنر اصفهان مدعی بودند سرمایه‌گذاران خرد با هدف ثبت‌نام خودرو بزرگترین فروشندگان بازار بودند و همین مسئله با کاهش قیمت سکه همراه شد. در بازه‌های زمانی قبلی نیز همزمان با طرح‌های پیش‌فروش خودرو عرضه در بازار طلا افزایش پیدا می‌کرد.

در معاملات هفته گذشته قیمت دلار در بازار غیر رسمی به کانال ۵۹ هزار تومان رسید ولی انس طلا تا روز چهارشنبه در نزدیکی سقف تاریخی خود قرار داشت، با این حال قیمت سکه از ۴۲ میلیون تا ۴۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان کاهش یافت و در پایان هفته نیز حوالی کانال ۴۱ میلیون تومان معامله شد.

کاهش قیمت طلا و سکه همزمان با آغاز ثبت‌نام ‌خودرو

آیا قیمت سکه تا کانال ۳۹ میلیون تومان کاهشی خواهد شد؟ فعالان بازار طلای اصفهان پاسخ یکسانی برای این سوال ندارند با این حال حجم معاملات سکه و طلا در ماه صفر به صورت سنتی کاهش پیدا می‌کند و انتظار می‌رود تا اواسط شهریورماه نیز قیمت‌ها تغییر خاصی نداشته باشد، در معاملات طلای آبشده نیز همین مسئله منجر به کاهش نوسانات می‌شود.

قیمت طلای آبشده در معاملات هفته گذشته کاهشی بود و تا کف کانال ۱۵ میلیون تومان ریخت. اگرچه انس طلا در بازارهای جهانی در نزدیکی سقف تاریخی معامله می‌شد ولی طلای آبشده زور صعودی شدن نداشت و تنها تا محدوده ۱۵ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان رشد کرد.

کاهش قیمت طلا و سکه همزمان با آغاز ثبت‌نام ‌خودرو

اگر خریداران موفق به حمایت از قیمت طلای آبشده در کانال قیمتی ۱۵ میلیون تا ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نشوند احتمال کاهش قیمت تا ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان وجود دارد. کاهش قیمت انس طلا در روز چهارشنبه و پنج‌شنبه نیز چراغ سبز دیگری برای کاهش قیمت سکه و طلای آبشده بود. با این حال هر دو یکی از کم‌نوسان‌ترین هفته‌ها را سپری کردند.

پیش بینی قیمت سکه و طلای آبشده

فعالان بازار طلا از ارائه پیش‌بینی برای بازار خودداری می‌کنند و عقیده دارند اکنون متغیرهای زیادی بر قیمت سکه و طلا اثرگذار است. انتظار می‌رود با آغاز به کار دولت جدید نوسانات قیمت طلا و سکه برای بازه زمانی چند ماهه کاهش پیدا کند. تا دو هفته قبل افراد زیادی در انتظار افزایش قیمت طلا و سکه بودند ولی با کاهش تنش‌ها، انتظار برای رشد قیمت طلا نیز کاهش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =