محمد کشتی آرای

محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: تنش‌های سیاسی علت اصلی افت و خیز قیمت‌ طلا و سکه محسوب می‌شود. تنش‌های سیاسی موجود باعث شده نرخ دلار در بازار آزاد با فراز و فرود همراه شود و به دنبال این موضوع قیمت طلا در بازار داخلی ریتم سینوسی به خود گیرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت طلا و سکه در چهارمین روز از هفته جاری با ریتم ریزشی دلار همراه شد و روند نزولی در پیش گرفت. روز گذشته قیمت دلار در بازار غیر رسمی با افت حدود ۳۰۰ تومانی کانال ۶۰ هزار تومان را از دست داد و در پله‌های پایانی کانال ۵۰ هزار تومان قرار گرفت تا بازار طلا و سکه با چشم و هم‌چشمی با نرخ ارز آرایش نزولی به خود گیرد. فعالان بازار طلا ریزش دلار در بازار غیر رسمی را ناشی از ریسک‌های سیاسی می‌دانند و مدعی‌اند بازار طلا و سکه با حمایت دلار سرخ پوش شد.

محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص نوسانات قیمت طلا طی روزهای گذشته به به خبرنگار ایراسین می‌گوید: تنش‌های سیاسی علت افت و خیز قیمت‌ها در بازار طلا و سکه محسوب می‌شود. در واقع تنش‌های سیاسی موجود باعث شده قیمت دلار در بازار آزاد با فراز و فرودهایی همراه شود و به دنبال این موضوع به قیمت طلا داخلی ریتم سینوسی بخشیده است.

کشتی آرای ادامه می‌دهد: قیمت دلار در بازار آزاد در ابتدای هفته جاری با توجه به کاهش تنش‌های موجود و ثبات نسبی شرایط سیاسی افت پیدا کرد که نتیجه آن کاهش چشمگیر قیمت طلا و سکه نسبت به هفته گذشته بود.

سقوط دسته جمعی قیمت‌ها

قیمت سکه تمام روز گذشته یک کانال عقب‌نشینی کرد تا بیشترین افت قیمت سهم بزرگ‌ترین عضو خانواده سکه شود. در لحظه نگارش این گزارش سکه تمام با کاهش ۵۱۵ هزار تومانی به کانال ۴۱ میلیون تومان عقب نشینی کرد و با رقم ۴۱ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان در بازار معامله شد. نیم سکه با افت ۱۵۰ هزار تومانی کانال ۲۳ میلیون تومان را از دست داد و روی پله ۲۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قرار گرفت. قیمت ربع سکه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی یک کانال عقب‌نشینی کرد و با بهای ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش رسید. در این میان قیمت سکه یک گرمی نسبت به ریزش دیگر اعضای خانواده خود بی‌اعتنا بود و بدون تغییر با قیمت هفت میلیون تومان در بازار حاضر شد.

قیمت طلا روز سه شنبه مصادف با ۲۳ مرداد ماه ریتم کاهشی داشت ولی خانواده طلا در مقایسه با سکه افت قیمت جزئی تجربه کردند. روز گذشته هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۱۰۸ هزار تومانی با بهای ۱۵ میلیون و ۲۳۸ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت حدود ۲۵ هزار تومانی با قیمت سه میلیون و ۵۱۷ هزار تومان به فروش رسید. طلای دست دوم نیز سه میلیون و ۴۶۷ هزار تومان قیمت‌گذاری شد. انس طلا نیز در محدوده ۲۴۵۸ تا ۲۴۷۶ دلاری نوسان می‌کند.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به غیر قابل پیش‌بینی بودن روند قیمت‌ها در بازار طلا طی روزهای آینده بیان می‌دارد: اتفاقات سیاسی قابل پیش‌بینی نیستند و به تبع نمی‌توان بازارهای مالی را پیش‌بینی کرد. در شرایط سیاسی و اقتصادی فعلی امکان وقوع هر اتفاقی وجود دارد تا بازارهای مالی نیز تحت تأثیر قرار گیرند چرا که اخبار تأثیر مستقیم بر روند قیمت‌ها می‌گذارد. لذا نه بازارها و نه اتفاقات سیاسی قابل پیش‌بینی نیستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =