بازار طلا

داده‌های ناامیدکننده از اقتصاد آمریکا با ریزش قیمت انس طلا و به دنبال آن طلای آبشده همراه بود، انتظار می‌رود در هفته چهارم مرداد ماه داده‌های اقتصادی اثر بیشتری بر بازار طلا داشته‌ باشد. تحلیل‌گران معتقدند احتمال رشد قیمت طلا در هفته پیش‌رو زیاد است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، داده‌های ناامید کننده از اقتصاد آمریکا و احتمال تشدید رکود منجر به ریزش قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی شد و انس طلا نیز از قافله جا نماند. قیمت انس طلا در معاملات هفته قبل کاهشی بود و به دنبال آن قیمت‌ها در بازار داخلی کاهش پیدا کرد. طلای آبشده در معاملات هفته سوم مردادماه ابتدا تا محدوده ۱۵ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان ریخت و سپس به سطح ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

ریزش قیمت طلای آبشده با عقب نشینی انس طلا/ پیش‌بینی قیمت طلا در معاملات هفته جاری

تعطیلی دو روز پایانی هفته با تعطیلی بسیاری از اتاق‌های معاملاتی همراه بود و نوسانات کاهش چشم‌گیری داشت. با این حال طلای آبشده برای ادامه روند نزولی با حمایت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مواجه است و برای صعود نیز پس از شکست محدوده ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باید از محدوده مقاومتی ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عبور کند. منابع مختلف روند قیمت سکه امامی در معاملات هفته گذشته را صعودی اعلام می‌کنند.

همزمان با تعطیلی دو روز پایانی هفته و توقف معاملات نرخ ارز در اتاق‌های معاملاتی نوسانات قیمت سکه نیز کاهش پیدا کرد.

ریزش قیمت طلای آبشده با عقب نشینی انس طلا/ پیش‌بینی قیمت طلا در معاملات هفته جاری

نوسانات محدوده قیمت سکه در هفته سوم مردادماه در بازه ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار داشت. اگر این محدوده به سمت بالا شکسته شود احتمال افزایش قیمت سکه تا ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در هفته چهارم مردادماه وجود دارد در غیر این صورت باید منتظر سقوط قیمت سکه امامی به کانال ۴۱ میلیون تومان بود.

پیش بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو

با فرض ثبات ماندن نرخ ارز در بازار غیررسمی، انس طلا در بازارهای جهانی اصلی‌ترین دلیل نوسانات قیمتی طلا در بازار داخلی است. هفته سوم مردادماه داده‌های ناامیدکننده از اقتصاد آمریکا منجر به افت شدید قیمت انس طلا شد و در هفته پیش‌رو نیز دو داده مهم از اقتصاد آمریکا منتشر خواهد شد. این دو داده شامل شاخص بهای تولیدکننده و شاخص بهای مصرف کننده است. در صورت کاهش تورم در آمریکا انتظار برای آغاز چرخه انبساطی افزایش می‌یابد و با این حساب باید منتظر افزایش شدید قیمت انس طلا در بازارهای جهانی بود. در واقع داده‌های این هفته قیمت طلا در بازارهای جهانی را به شدت نوسانی می‌کند و به دنبال آن قیمت طلا در بازارهای داخلی نیز نوسان خواهد کرد. تحلیل‌گران معتقدند ترس از رکود احتمال تشدید سیاست‌های انقباضی را به حاشیه می‌برد، در نتیجه احتمال افزایش قیمت طلا به مراتب بیشتر است. اگر داده‌های اقتصادی هفته چهارم مردادماه روشن‌تر از پیش‌بینی‌ها باشد انس طلا و سپس طلا در بازار داخلی به سرعت صعودی می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =