عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران

عباد محمدولی، کارشناس و تحلیل‌گر بازار طلا و جواهر می‌گوید: اکنون تقاضایی وارد بازار طلا نمی‌شود و قیمت‌ها به دلیل غیبت مشتریان نوسان رو به بالا ندارد زیرا تقاضا بازارها را زنده نگه می‌دارد. امیدواریم دولت جدید نگاهی متفاوت و نوین به بازار طلا داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت طلا و سکه روز گذشته همراه با ریزش بازارهای مالی جهان با کاهش ارزش شروع به کار کرد و تمام قطعات و وزن‌ها در ساعات ابتدایی روز قبل با افت قیمت همراه شدند. ولی قیمت طلا و سکه در میانه روز با نوسانات کاهشی و افزایشی همراه شد و روند یکدستی نداشت. سقوط بیش از ۳۵ دلاری بهای انس طلا در دومین روز کاری بازار جهانی به مثقال طلا ریتم نزولی داد و هر مثقال طلا ۱۸ عیار در لحظه نگارش این گزارش با کاهش ۱۰۸ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۳۱۳ هزار تومانی معامله شد. سکه تمام در میان خانواده سکه تمام عضو نزولی بازار بود که افت ۷۴ هزار تومانی داشت و در پله ۴۲ میلیون و ۷۸۵ هزار تومان ایستاد. طلا ۱۸ عیار نیز روز گذشته از روند کاهشی انس طلا حمایت کرد و با افت حدود ۲۳ هزار تومانی، روی رقم سه میلیون و ۵۳۷ هزار تومان قرار گرفت.

قیمت نیم سکه و ربع سکه روز گذشته روند صعودی بود و نیم سکه با افزایش ۵۰ هزار تومان با بهای ۲۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در بازار حاضر شد. ربع سکه با رشد ۱۵۰ هزار تومانی با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به فروش رسید. قیمت سکه گرمی روز سه شنبه ۱۶ مرداد ماه افزایش جزئی پنج هزار تومانی تجربه کرد و با رقم هفت میلیون و ۱۰۵ هزار تومان معامله شد.

معامله‌گران با توجه به کاهش قیمت جهانی طلا و اخبار سیاسی، نوسانات کاهشی برای بازار طلا و سکه طی روزهای آینده پیش‌بینی می‌کنند. به اعتقاد آن‌ها اهالی بازار طلا این روزها دست به عصا حرکت می‌کنند و تمایلی چندانی به معامله ندارند.

عباد محمدولی، کارشناس و تحلیل‌گر بازار طلا و جواهر درباره شرایط فعلی بازار طلا به خبرنگار ایراسین می‌گوید: تقاضا بازارها را زنده نگه می‌دارد و تمامی بازارها بر اساس تقاضا تحویل پذیر هستند. بازار طلا در شرایط فعلی میزان رکود است زیرا تقاضایی وارد بازار نمی‌شود. قیمت‌ها نیز به دلیل غیبت مشتریان نوسان رو به بالا ندارد. زمانی که مشتری در بازار نباشد، قیمت‌ها خود به خود تغییری نمی‌کند.

محمدولی با اشاره به تأثیر ماه صفر بر رکود بازار طلا بیان می‌دارد: رکود بازار طلا در ماه‌های محرم و صفر شدت یافته و تقاضا کاهش چشمگیری پیدا کرده است. اگرچه ماه محرم به پایان رسید ولی مردم در ماه صفر نیز کم‌تر برای خرید طلا اقدام می‌کنند. از این رو وضعیت رکودی در بازار طلا و سکه طی یک ماه آینده ادامه خواهد یافت.

این کارشناس و تحلیل‌گر بازار طلا در رابطه با تأثیر دولت چهاردهم و تیم اقتصادی جدید بر آینده بازار طلا توضیح می‌دهد: امیدواریم دولت جدید نگاهی متفاوت و نوین به بازار طلا داشته باشد زیرا تغییر افراد تأثیر چندانی بر بازار طلا ندارد بلکه تغییر در نگرش، برنامه و سیاست‌ها منجر به تغییر و تحولات می‌شود. اگر برنامه‌های جدید برای بخش تولید طراحی شود، بخش تولید ما تقویت خواهد شد که نتیجه آن ارزش پیدا کردن پول ملی ماست و می‌توانیم با دنیا ارتباط فعال داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =