بازار طلا

طلای آبشده و سکه امامی در هفته دوم مردادماه بالاترین رشد قیمت در طول ۱۷ هفته اخیر را تجربه کرد. طلای آبشده به کانال ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید و سکه امامی محدوده ۴۳ میلیون تومان را پشت سر گذاشت. واسطه‌ها با انتشار اخبار منفی مدعی‌اند سقف قیمت طلا در بازارهای جهانی و بازار داخلی شکسته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ششم تا دوازدهم مردادماه برخلاف انتظارات به روزهای پر تقاضایی در بازار طلا تبدیل شد. افزایش تنش‌ها در خاورمیانه انس طلا را صعودی کرد و بازارهای داخلی نیز خیلی سریع واکنش مثبت نشان دادند. طلای آبشده در معاملات هفته قبل ابتدا تا کانال ۱ میلیون تومان صعود کرد و سپس در پایان هفته تا قیمت ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نیز پیش‌روی کرد. سقف تاریخی طلای آبشده در محدوده ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار دارد.

رشد قیمت‌ها در بازار طلا با چراغ سبز انس / پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو

قیمت طلای آبشده در هفته دوم مردادماه بیش از ۵.۹ درصد رشد کرد. این عدد بالاترین رشد قیمت در طول ۱۷ هفته گذشته بود. با این حال در طول هفته‌های گذشته انس طلا سقف تاریخی جدیدی به ثبت رسانده است ولی طلای آبشده هنوز تا سقف تاریخی خود ۱ میلیون تومان فاصله دارد. در بازار سکه امامی نیز قیمت‌ها هنوز با سقف تاریخی خود فاصله دارند.

قیمت سکه امامی در معاملات هفته گذشته به کانال ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید و بیشترین رشد هفتگی را در طول ۱۷ هفته قبل به ثبت رساند.

رشد قیمت‌ها در بازار طلا با چراغ سبز انس / پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو

قیمت سکه با رشد این هفته به مقاومت ۴۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. این محدوده در دور قبلی تنش‌ها نیز مانع از افزایش قیمت سکه شده بود و انتظار می‌رود از روز شنبه تعداد فروشنده‌ها در بازار بیشتر از هفته قبل باشد ولی در صورت عبور از این مقاومت سکه تا ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان سقف تاریخی دیگری ندارد در غیر این صورت انتظار می‌رود قیمت سکه ابتدا تا ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سپس ۴۱ میلیون ۲۰۰ هزار تومان ریزشی خواهد شد.

پیش بینی قیمت طلا در هفته پیش‌رو

گفت‌وگو با فعالان بازار طلا نشان می‌دهد درصد بالایی از آنها انتظار دارند قیمت‌ها در هفته پیش‌رو افزایش پیدا کند. یکی از طلافروشان بازار هنر در این‌باره به خبرنگار ایراسین گفت: نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان طلا سرمایه‌گذاری امن است و با احتمال افزایش تنش‌ها قیمت طلا صعودی می‌شود. در طرف مقابل فعالان بازار طلا عقیده دارند با هر خبری مبنی بر کاهش تنش‌ها قیمت طلا به شدت ریزشی خواهد شد. در این میان بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از واسطه‌ها در بازار طلا و ارز طی روزهای گذشته با انتشار اخبار نادرست و غیررسمی سعی در تحریک تقاضا و افزایش قیمت‌ها داشتند. بعضی از آنها اخبار منفی را بزرگنمایی می‌کنند و مدعی‌اند سقف قیمت طلای جهانی و داخلی شکسته خواهد. در دور قبلی‌تنش‌ها نیز با وجود تلاش همین دلال‌ها ولی قیمت‌ها به شدت ریزشی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =