• ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
  • کد خبر: 58020
  • readingTime: ۲ دقیقه
انس طلا

موسسه IGWT پیش‌بینی کرد قیمت انس طلا تا سال ۲۰۳۰ به محدوده ۴۸۲۱ دلار افزایش پیدا می‌کند. موسسات مالی مختلف نیز چشم‌انداز مثبتی به رشد قیمت انس طلا دارند. گلدمن ساکس قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۲۴ را ۲۵۰۰ دلار پیش‌بینی کرد و جی‌پی مورگان عقیده دارد انس طلا در ۱۵ ماه آینده به بیش از ۳ هزار دلار می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ۲۰۲۴ به سال خاص و فراموش نشدنی بازار طلا تبدیل شد. انس طلا موفق به شکست سقف تاریخی خود در محدوده ۲۰۸۰ دلار شد و سپس تا کانال ۲۴۰۰ دلار پیش رفت. در نیمه اول سال ۲۰۲۴ سقف جدیدی برای انس طلا در محدوده ۲۴۵۱ به ثبت رسید ولی این پایان بازی نبود زیرا قیمت انس در معاملات ماه جاری تا ۲۴۸۳ دلار در هر انس پیش‌روی کرد و سپس به کانال ۲۳۰۰ دلار بازگشت. با این حال جی‌پی مورگان در گزارشی پیش‌بینی کرد قیمت انس طلا در ۱۵ ماه آینده به بیش از ۳ هزار دلار افزایش پیدا می‌کند. مؤسسه IGWT نیز بار دیگر بر پیش‌بینی رشد قیمت طلا تا کانال ۴ هزار دلار تاکید کرد.

مؤسسه IGWT در یک مدل احتمالی قیمت انس طلا تا سال ۲۰۳۰ را ۴۸۲۱ دلار پیش‌بینی کرد.

پیش بینی افزایش قیمت انس طلا تا ۴۸۲۱ دلار

طلا با حجم بازار بیش از ۱۶ تریلیون دلاری اکنون بزرگترین دارایی است و در صورت صعود به کانال ۴۸۲۱ دلار به حجم بازاری بیش از ۳۰ تریلیون دلار دست پیدا می‌کند. اگرچه پیش‌بینی مؤسسه IGWT به تعبیر برخی از فعالان بازار بعید به نظر می‌رسد ولی انس طلا پس از هر بار کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به شدت صعودی شده است و تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند چرخه انقباضی فعلی در مراحل پایانی قرار دارد. از سال ۲۰۰۰ به بعد فدرال رزرو ۳ بار سیاست‌های انبساطی را در دستور کار خود قرار داد. دور اول قیمت طلا ۶۶ درصد افزایش یافت، دور دوم قیمت انس طلا ۱۸۹ درصد بالا رفت و در دور سوم طلا بیش از ۵۰ درصد رشد کرد. اگر این بار قیمت انس طلا تنها ۵۰ درصد افزایش پیدا کند احتمال صعود به محدوده ۳ هزار دلار وجود دارد.

از طرفی داده‌ها نشان می‌دهد تورم تولید طلا برای تولیدکنندگان بزرگ فلز زرد افزایش یافته است. سهام شرکت‌های معدنی بخش طلا طی سال گذشته رشد خاصی نداشت ولی امروز تورم برای آنها به اوج رسیده است و همچنان افزایش می‌یابد. این اتفاق محرک مهمی بر افزایش قیمت طلا در ماه‌های پیش‌رو است. در کنار این مسئله، بازار طلا امروز متمرکز به خرید چینی‌هاست.

بانک مرکزی چین برای ۱۸ ماه متوالی بر ذخایر طلای خود افزود و همین مسئله با شکست سقف تاریخی انس طلا همراه بود، آنها ماه گذشته خرید طلا را متوقف کردند. انس طلا در واکنش به این خبر به شدت ریزشی شد. اکنون فعالان بازار در انتظار گزارش‌های جدید از بانک مرکزی چین هستند. پیش‌بینی می‌شود با بازگشت چینی‌ها به بازار طلا قیمت‌ها به سرعت صعودی شوند. به هرحال پیش‌بینی مؤسسات مالی مختلف جهان از قیمت طلا در کوتاه مدت و بلندمدت مثبت است. در بدبینانه‌ترین سناریوها قیمت طلا در کانال ۲۵۰۰ دلار پیش‌بینی شده است. گلدمن ساکس ماه گذشته از طلای ۲۵۰۰ دلاری تا پایان سال ۲۰۲۴ گفت و موسساتی مؤسسه IGWT نیز از طلا ۴۸۲۱ دلاری تا سال ۲۰۳۰ می‌گویند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =