پوشاک

تابستان همچنان قدرت‌نمایی می‌کند و بیش از یک ماه تا شروع فصل پاییز باقی مانده است. ولی این روزها ویترین فروشگاه‌های پوشاک اصفهان مزین به تبلیغاتی شده که نشان از حراج پایان فصل دارند. مشاهدات میدانی از بازار پوشاک اصفهان نشان می‌دهد فروشندگان اجناس تابستانی خود را حتی تا ۶۰ درصد تخفیف به فروش می‌رسانند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تابستان که به پایان خود نزدیک می‌شود، بوی حراج در کوچه و پس کوچه‌های نصف‌جهان می‌پیچد. این روزها بازار پوشاک و کفش اصفهان به تب‌وتاب عجیبی افتاده و تبلیغات رنگارنگ حراج پایان فصل بر روی ویترین فروشگاه‌های پوشاک نقش بسته است. فروشندگان پنج تا ۶۰ درصد تخفیف برای فروش پوشاک تابستانی خود در نظر گرفته‌اند، تخفیف‌هایی که هر رهگذری را ترغیب می‌کند تا نگاهی به فروشگاه بیاندازد و ماراتن جشنواره فروش تغییر فصل را از دست ندهد. در این میان اکثر رهگذران پلاستیک به دست از فروشگاه‌ها خارج می‌شود و حراج‌های تابستانی در بازار پوشاک اصفهان به فروشگاه‌ها رونق بخشیده است.

ویترین‌ها در حال پاییزی شدن

تابستان همچنان قدرت‌نمایی می‌کند و از شدت گرمای هوا کاسته نشده است. با این حال چهره فروشگاه‌های کوچک و بزرگ در سراسر اصفهان تغییر کرده و پوشاک‌فروشان با خط زدن قیمت‌های سه و چهار ماه قبل و نوشتن قیمت‌های جدید و حراجی روی اتیکت لباس‌ها در تلاش‌اند موجودی پوشاک مناسب فصل گرما را در روزهای باقیمانده تابستان به اتمام برسانند. مشاهدات میدانی از بازار پوشاک اصفهان طی آخرین روزهای مرداد ماه نشان می‌دهد مانتوهای خنک تابستانی که تا دو سه هفته قبل با قیمت‌های ۵۹۰ تا ۹۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسید، اکنون به واسطه حراج‌ها با قیمت‌های جدید ۳۹۰ تا ۶۹۰ هزار تومان عرضه می‌شوند. شماری از پوشاک فروشان نیز مانتو شومیزی‌های خود را با قیمت ۱۹۰ تا ۴۹۹ هزار تومان به حراج گذاشته‌اند. همچنین باید به قیمت شال و روسری اشاره کرد که قیمت شال و روسری‌های حریر و توری مناسب فصل گرما با تخفیف ۱۰ تا ۳۵ درصدی به فروش می‌رسند و تعدادی از فروشگاه‌داران سرپوش‌های توری و نخی را با بهای ۹۸ هزار تومان نیز به حراج گذاشته‌اند. در مقابل شال و روسری‌های مروارید یا زنجیردوزی سهم کوچکی در جشنواره فروش تابستانی اصفهان دارند و برخی از فروشگاه‌داران حداکثر ۱۰ درصد تخفیف برای آن در نظر گرفته‌اند.

قیمت تی‌شرت و پیراهن‌های حراجی مردانه نیز از ۱۹۸ هزار تومان شروع می‌شود و به بالاتر از ۶۹۰ هزار تومان نمی‌رسد. خرید یک شلوار پارچه‌ای و جین کاغذی زنانه و مردانه نیز دست کم ۱۹۰ هزار تومان آب می‌خورد و این بها برای مدل‌های با کیفیت‌تر به حوالی ۶۹۹ هزار تومان افزایش می‌یابد. در مقابل شلوارهای کتان و جین به نسبت ضخیم جایی در حراج پایین فصل بازار پوشاک اصفهان ندارند و به گفته فروشندگان این دسته پوشاک در هر فصلی از سال چه گرم و چه سرد قابل عرضه هستند. گفت‌وگو با تعدادی از کسبه اصفهانی نشان می‌دهد پوشاک تابستانی مد سال ۱۴۰۳ باید هرچه زودتر از فروشگاه‌ها جمع‌آوری شود تا ویترین‌ها از اواسط شهریور ماه تم پاییزی به خود گیرد.

پای حراج پایان فصل در بازار کفش

کفش فروشان اصفهانی نیز از اواسط مرداد ماه برای حراج صندل‌های تابستانی خود آماده شده‌اند و انواع صندل تابستانی زنانه، مردانه و بچگانه را با درصدهای تخفیف مختلفی عرضه می‌کنند؛ به طوری که با بودجه ۲۱۰ تا ۹۰۰ هزار تومان امکان خرید یک جفت صندل در حراج‌های پایان فصل وجود دارد. علاوه بر این تعداد کمی از فروشندگان نصف‌جهان انواع کیف خود را با قیمت ۱۹۹ تا ۲۹۹ هزار تومان به حراج گذاشته‌اند تا در دهه اول شهریور ماه عرضه کفش و کوله مدارس را آغاز کنند.

تغییر چهره فروشگاه‌های اینترنتی

مشاهدات میدانی از برگزاری جشنواره‌های فروش پایان فصل در فروشگاه‌های آنلاین حکایت می‌کند. این روزها شکل و شمایل ویترین‌های مجازی نیز تغییر کرده و اتیکت حراج پایان فصل به چشم می‌خورد. فروشگاه‌داران مجازی با ارائه درصدهای تخفیف ۱۰ تا ۷۰ درصدی یا در طرح‌هایی مانند کالا اول ۱۰ درصد تخفیف، کالای دوم ۲۰ درصد تخفیف و کالا سوم ۴۰ درصد تخفیف تمام تلاش را به کار گرفته تا سهمی از این بازار حراجی را در آخرین روزهای تابستان از آن خود کنند. با این حال اختلاف قیمت چشمگیری میان پوشاک حراجی در بازار فیزیکی اصفهان و فروشگاه‌های آنلاین وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =