رویداد «تجربه محور هوش مصنوعی در صنعت فولاد و پروژه‌های مرتبط»

رویداد تجربه محور هوش مصنوعی در صنعت فولاد و پروژه‌های مرتبط با حضور جمعی از متخصصان و بهره‌برداران مربوطه و با بیان ارائه مطالبی در خصوص چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در پروژه‌های فولادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رویداد تجربه محور هوش مصنوعی در صنعت فولاد و پروژه‌های مرتبط روز دوشنبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۳ به همت واحد مهندسی کارخانه فولادمبارکه و با همکاری ایریسا پرایم با حضور جمعی از متخصصان و بهره‌برداران مربوطه برگزار شد.

در این رویداد محمدرضا شریفی مدیر مهندسی کارخانه شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: هوش مصنوعی در همه کارخانه‌ها ظهور و بروز پیدا کرده است و در صنعت فولاد مبارکه نیز استفاده از تکنولوژی‌های نوظهور در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به هدف این برنامه گفت: این برنامه با این هدف برگزار شد تا چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در پروژه‌های فولادی بیان شود.

شریفی خاطر نشان کرد: در واقع به کمک این تکنولوژی‌های نوظهور پروژه‌ای اثرگذار بیشتری را در صنعت فولاد مبارکه خواهیم داشت و می‌توان فولاد مبارکه را یک گام به سمت کارخانه هوشمند که زیر مجموعه اهداف آن برای خلق آینده‌ای بهتراست قرار دارد.

میلاد حلاجیان مدیر توسعه فناوری، نوآوری و گسترش مشارکت‌های ایریسا (ایریسا پرایم) نیز در این برنامه اظهار کرد: هوش مصنوعی به عنوان یکی از فناوری‌های نوظهور سهم بسزایی در ارتقا کارایی فرایندهای مختلف در صنایع معدنی و فولادی دارد و ترویج مفهوم هوش مصنوعی در بدنه متخصصان فولادمبارکه از جمله اهداف این رویداد است.

وی ادامه داد: در واقع متخصصان فولادمبارکه با شناخت بیشتر از این حوزه در چاره جویی برای بهبود فرایندها و سیستم‌ها می‌توانند هوش مصنوعی را به عنوان یک ابزار مد نظر داشته باشند.

حلاجیان معتقد است با توجه به رویکردهایی که در واحد تحول دیجیتال فولاد مبارکه وجود دارد، این مجموعه می‌تواند به عنوان متولی به‌کارگیری این فناوری‌های نوظهور قرار گیرد. از این رو شناخت بیشتر از این فناوری‌ها در بدنه‌ی فولاد مبارکه تعریف و اجرای موفقیت‌آمیز پروژه‌های پیش‌رو را تسهیل خواهد کرد.

رویداد تجربه محور هوش مصنوعی در صنعت فولاد برگزار شد

همچنین فرزانه طاهری، رئیس هوش مصنوعی و علم داده شرکت ایریسا مطالبی را در خصوص کارکردهای هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف فولادمبارکه مطرح کرد که هوش مصنوعی در چه بخش‌هایی به کار گرفته شده و یا امکان بهره برداری از آن وجود دارد و به کمک هوش مصنوعی می‌توان عملکرد بهتری را در چه بخش‌هایی داشت.

در ادامه نیز نوید ضیایی از دانشجویان و کارشناسان حوزه هوش مصنوعی به ارائه تکنیک‌های هوش مصنوعی پرداخت و هادی ویسی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با عنوان «گفت و گو با ماشین‌ها، انقلاب مدل زبانی بزرگ» در خصوص کارکردهای مختلف هوش مصنوعی مطالبی را ارائه کرد.

رویداد تجربه محور هوش مصنوعی در صنعت فولاد برگزار شد

شایان ذکر است که در بخش پایانی این رویداد پروژه‌های داده محور و مرتبط با هوش مصنوعی چند شرکت روس همکار فولاد مبارکه به صورت آنلاین ارائه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =