محمد کشتی آرای

محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت: رشد تقاضا برای سکه و طلا طی روزهای گذشته به بازار موج صعودی داد. اگرچه امکان ارائه پیش‌بینی دقیقی از بازارها باتوجه به ابهامات سیاسی کلان کشور وجود ندارد، ولی بازار طلا پس از اتمام طرح‌های فروش خودرو به حالت عادی باز خواهد گشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، صعود در سومین روز هفته جاری مهمان بازار طلا و سکه بود تا تمامی قطعات در بازار طلا به کانال قیمتی بالاتر راه پیدا کنند. برخی از فعالان بازار طلا رونق بی‌سابقه بازار طی روزهای گذشته را عامل اصلی تحرکات رو به بالا بازار عنوان می‌کنند و مدعی‌اند رشد تقاضا منجر به روند صعودی و در عین حال هیجانی‌شدن قیمت‌ها در این بازار شد. در مقابل شماری از معامله‌گران فتح قله جدید توسط انس طلا و تصمیم بانک مرکزی جهت راه‌اندازی تالار مبادلات ارز توافقی را دلیل اصلی روند صعودی قیمت طلا و سکه می‌دانند.

محمد کشتی آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با صعودی شدن بازار طلا به خبرنگار ایراسین گفت: برگزاری طرح فروش ایران‌خودرو منجر به ریزش قیمت طلا و سکه در طول هفته گذشته شد و عرضه طلا و سکه با هدف تبدیل نقدینگی بالا رفت. ولی رشد تقاضا برای سکه و طلا در روز یکشنبه به بازار موج صعودی داد. بسیاری از افراد بر این باورند خرید طلا در روزهایی از سال مانند سیزدهمین روز از ماه صفر منجر به افزایش برکت می‌شود. به دنبال این موضوع بازار طلا فاز صعودی به خود گرفت.

پرش سکه تمام به کانال ۴۲ میلیون تومان

روز گذشته قیمت سکه تمام نوسان چشمگیری را تجربه کرد و یک نفس وارد کانال ۴۲ میلیون تومان شد. این قطعه در لحظه نگارش این گزارش با رشد یک میلیون و ۲۶۵ هزار تومانی روی رقم ۴۲ میلیون و ۳۵۵ هزار تومان ایستاد. قیمت نیم سکه و ربع سکه با ۶۰۰ هزار تومان افزایش، به ترتیب با رقم ۲۳ میلیون تومان و ۱۵ میلیون تومان به ثبت رسید و هر دو این سکه‌ها به کانال‌های بالاتر ورود پیدا کردند. سکه گرمی با رشد ۲۰۰ هزار تومانی روی پله هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی قرار گرفت.

قیمت طلا روز دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ صعودی بود و هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۳۲۸ هزار تومان افزایش با بهای ۱۵ میلیون و ۳۹۴ هزار تومان معامله شد. روز گذشته طلا ۱۸ عیار نوسانات رو به بالای کم‌تری داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۷۳ هزار تومانی با بهای سه میلیون و ۵۰۵ هزار تومان در بازار حاضر شد. انس طلا نیز در محدوده ۲۴۸۶ تا ۲۵۰۷ دلار نوسان می‌کند.

در انتها نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت آتی بازار طلا خاطرنشان کرد: بازار پس از اتمام طرح‌های فروش خودرو به حالت عادی باز خواهد گشت. البته مسائل سیاسی و اقتصادی کشور بازار طلا و سکه را در روزها و حتی هفته‌های آینده تحت تأثیر قرار می‌دهد و امکان ارائه پیش‌بینی دقیقی از بازارها با توجه به ابهامات سیاسی کلان کشور وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =