بازار خودرو

ایران‌خودرو در روزهای گذشته طرح فروش ۱۲۰هزار دستگاه خودرو را برگزار کرد که بلافاصله پس از آغاز ثبت نام در این طرح، بازار خرید و فروش حواله‌ها رونق یافت. بررسی پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد افراد زیادی حواله‌ خودرو آینده خود را برای فروش یا مبادله با اتومبیل‌های کارکرده آگهی‌های کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ایران‌خودرو هفته آخر مرداد ماه پس از گذشت حدود ۱۸ ماه اقدام به پیش‌فروش بخشی از ظرفیت تولید سال آینده خود کرد. بر اساس آمارهای رسمی ظرفیت کل این طرح فروش ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو خواهد بود که ایران‌خودرو در این طرح هشت مدل خودرو ری‌را، پژو ۲۰۷ دستی، تارا، رانا پلاس، سورن پلاس و هایما با پیشرانه بنزینی را عرضه می‌کند. همچنین دو مدل خودرو برقی لونا مدل GRE و FAW Bestune NAT نیز در این طرح گنجانده شده است. ثبت نام در طرح جدید ایران‌خودرو از روز چهارشنبه مورخ ۲۴ مرداد ماه آغاز و تا روز جمعه دوم شهریورماه ۱۴۰۳ ادامه دارد که تاکنون این طرح فروش خودرو با استقبال بالایی مواجه شده است، به طوری که آمارها از شرکت حدود سه میلیون نفر در طرح ایران‌خودرو و بلوکه شدن مبلغی حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان حکایت می‌کنند. در مقابل با این حجم از پول بلوکه شده برای خودروهای ایرانی می‌توان مالک بخشی از سهام شرکت مرسدس بنز، بی‌ام وی یا تویوتا شد.

اگرچه زمان قرعه کشی اولویت‌بندی این طرح فروش خودرو ششم شهریور ماه است. ولی نگاهی به پلتفرم‌های آنلاین از انتشار تعداد زیادی آگهی فروش خودرو در رابطه با طرح جدید ایران‌خودرو حکایت می‌کند. جزئیات این آگهی‌ها نشان می‌دهد فروشندگان حواله خودرو قیمت مشخصی ارائه نمی‌دهند و هر فرد یک قیمت پایه دلخواه برای حواله اتومبیل خود تعیین کرده است تا حواله خود را با بالاترین قیمت پیشنهادی به فروش برساند. همچنین عده‌ای به معاوضه حواله خودرو با اتومبیل کارکرده روی آورده‌اند.

مزایده برای فروش حواله خودرو

بررسی آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد شمار زیادی از شرکت‌کنندگان در طرح ایران‌خودرو حواله خودروهای خود را به صورت مزایده به فروش می‌رسانند، برای نمونه در یکی از این آگهی‌ها متقاضی چهار خودرو پژو و۲۰۷، هایما اس ۵ و ۷ و ری‌را را انتخاب نموده که خریداران باید اکنون قیمت پیشنهادی برای هر خودرو را به اطلاع فروشنده برسانند و متقاضی در صورت برنده شدن حواله خود را به بالاترین قیمت پیشنهادی انتقال خواهد داد. اولویت‌های انتخابی متقاضی دیگری به ترتیب پژو ۲۰۷ دستی، تارا، هایما اس ۵، سورن و ری‌را است که این متقاضی حواله خود را به فروش می‌رساند. بر اساس جزئیات این آگهی قیمت پایه برای مزایده ۱۰۰ میلیون تومان است و درنهایت حواله اتومبیل به بالاترین قیمت پیشنهادی تعلق می‌گیرد. جست‌وجویی در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد قیمت پایه برای مزایده‌های فروش حواله خودروهای ایران‌خودرو از ۱۰۰ میلیون تومان شروع و به حوالی ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد. این در حالیست که خرید و فروش حواله‌های خودرو غیر قانونی بوده و ایران‌خودرو به طور رسمی طی اطلاعیه‌ای از تخصیص خودرو تنها به فرد شرکت کننده خبر داد.

بازار خرید و فروش حواله‌های خودرو جان گرفت/ بازگشت دلالان به بازار خودرو بازار خرید و فروش حواله‌های خودرو جان گرفت/ بازگشت دلالان به بازار خودرو

معاوضه حواله خودرو صفر کیلومتر با کارکرده

این روزها بازار معاوضه حواله خودرو با اتومبیل کارکرده نیز در پلتفرم‌های آنلاین رونق گرفته است و عده‌ای به جای دریافت پول، حواله خود را با یک اتومبیل با کارکرد پایین مبادله می‌کنند، برای نمونه در یکی از این آگهی‌ها اولویت اول شرکت‌کننده پژو ۲۰۷ است که این فرد حواله خودرو خود را در صورت برنده شدن با پژو ۲۰۷ مدل ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ با کارکرد پایین و بدنه سالم معاوضه می‌کند. در آگهی دیگری فردی به ترتیب سورن پلاس، تارا دستی، تارا اتوماتیک و پژو ۲۰۷ را انتخاب کرده که این فرد حواله خودرو انتخابی خود را پس از مشخص شدن نتیجه نهایی با همان مدل خودرو تولید سال ۱۴۰۱ به بعد مبادله می‌کند، برای مثال اگر تارا دستی نصیب این شرکت‌کننده شود، حواله آن را در ازای تارا کارکرده مدل ۱۴۰۱ واگذار خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =