بازار خودرو

تعدادی از آگهی‌های فروش مندرج در پلت‌فرم‌های آنلاین به خصوص در بازار مسکن و خودرو با قیمت نامتعارفی به ثبت رسیده است. اگرچه تعداد این آگهی‌ها زیاد نیست ولی به تعبیر فعالان بازار اکنون قیمت کف بازار به مراتب کمتر است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت‌گذاری کالاها و خدمات مختلف در بعضی از آگهی‌های آنلاین به مراتب بالاتر از قیمت بازار است. این موضوع به خصوص در بازارهایی مانند بازار خودرو و مسکن بیشتر از سایر بازارهای شهر جلب توجه می‌کند. رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان در گفت‌وگویی با خبرنگار ایراسین از مردم خواست به قیمت‌های نامتعارف در پلت‌فرم‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند. ضمن‌اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد رکود حاکم بر بازارهای مختلف مانند بازار خودرو قیمت‌گذاری نامتعارف را به حاشیه برده است. ابوالفضل هاشمی، یکی از نمایشگاه‌داران خیابان امام خمینی اصفهان دراین‌باره به خبرنگار ایراسین گفت: مشتری می‌گفت مشابه ماشین مرا در فلان سایت ۲۷۰ میلیون تومان قیمت زده بود، در حالی که ۲۵۰ میلیون تومان نیز خریدار نداشت.

بازار خودرو از ماه گذشته وارد رکود شد و حجم معاملات به شدت کاهش یافته است. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اصفهان نیز با تأیید این مسئله مدعی شد معاملات در بازار تعدادی از خودروها به مرز توقف رسیده است. ولی بعضی از فروشندگان بدون توجه به این مسئله قیمت‌های نجومی خاصی برای اتومبیل خود اعلام می‌کنند. هاشمی دراین‌باره گفت: فروشنده نمی‌خواهد باور کند قیمت اتومبیلش نسبت به چند ماه قبل چند صد میلیون تومان کاهش پیدا کرده است و هنوز روی قیمت قبلی پافشاری می‌کند. پاسدار یکی دیگر از نمایشگاه‌داران خیابان امام دراین‌باره گفت: امروز قیمت کف بازار خیلی کمتر از سایت‌های مختلف است.

بسیاری از فروشندگان با قیمت‌های نامتعارف، طی چند ماه گذشته نیز فروشنده بودند ولی موفق به فروش نشده‌اند، ضمن اینکه عجله‌ای برای فروش ندارند. در مقابل فروشندگان واقعی بازار حاضرند با قیمت پایین‌تری معامله کنند. نوروزانی یکی از مشاوران املاک سطح شهر در این باره گفت: فروشنده‌ای دو سال است می‌خواهد ملکش را به قیمت هر مترمربع ۴۰ میلیون تومان بفروشد، امسال با توجه به تورم قیمت‌ملکش را به متری ۴۵ میلیون تومان رساند ولی ما کف بازار می‌بینیم املاکی مشابه آن با قیمت هر مترمربع ۳۰ میلیون تومان نیز مشتری ندارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تعدادی از آگهی‌ها در سایت‌های مختلف با قیمت متعارف و بازاری برای فروش ثبت شده‌اند. فروشنده در یکی از این آگهی‌ها به ایراسین گفت: هفته‌ای یکی دو نفر با من تماس می‌گیرند که چرا آپارتمان محله ولیعصر را با این قیمت برای فروش آگهی کرده‌ای؟ من به آنها می‌گویم با کمتر از این هم فروشنده‌ام ولی مشتری وجود ندارد. تعداد زیاد فروشندگان در بازارهای مختلف و کاهش شدید تقاضا دلیلی شد تا فروشندگان با قیمت‌های نامتعارف در حاشیه قرار بگیرند ولی هنوز افرادی خودروی خود را به نرخ چند ماه قبل برای فروش آگهی کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =