بازار مسکن

مشاهدات میدانی از بازار مسکن اصفهان از رشد تقاضا برای آپارتمان‌های استیجاره‌ای با متراژ ۵۰ تا ۶۰ مترمربع در تابستان ۱۴۰۳ حکایت می‌کنند. مستاجران اصفهانی با پرداخت کمتر از یک میلیارد تومان یا اجاره ماهانه دو تا ۱۰ میلیون تومانی قادر به اجاره یک آپارتمان نقلی در اصفهان هستند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، طبق آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی بیش‌ترین سهم معاملات مسکن در تهران طی خرداد ماه به املاک نقلی با متراژ ۵۰ تا ۶۰ مترمربع اختصاص دارد و هرچه متراژ ملک بالاتر برود، تقاضا برای آن کاهش می‌یابد. گفت‌وگو با شماری از فعالان بازار مسکن اصفهان نشان می‌دهد بازار نصف جهان نیز شرایطی مشابه بازار مسکن تهران پیدا کرده است و آپارتمان‌های نقلی به سرعت اجاره می‌شوند. درواقع رشد قیمت‌ها در بازار املاک استیجاره‌ای در تابستان ۱۴۰۳ اجاره آپارتمان را برای متقاضیان دشوار کرده است، در نتیجه زندگی در ملکی کوچک‌تر با متراژ ۵۰ تا ۶۰ مترمربع انتخاب بیشتر مستأجران اصفهانی است. بر اساس جدیدترین آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های آنلاین، مستأجران اصفهانی در تابستان ۱۴۰۳ با پرداخت ۲۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان قادر به رهن کامل یک آپارتمان نقلی در اصفهان هستند و یا با پرداخت اجاره ماهانه دو تا ۱۰ میلیون تومان می‌توانند یک آپارتمان ۵۰ تا ۶۰ مترمربعی در هر نقطه‌ای از شهر را برای سکونت انتخاب کنند.

رهن کامل آپارتمان نقلی با بودجه زیر یک میلیارد

بررسی آگهی‌های اجاره آپارتمان در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد اکنون در بسیاری از مناطق شهر آپارتمان‌هایی با متراژ حداکثر ۶۰ مترمربع به صورت رهن کامل با بودجه حداکثر ۸۰۰ میلیون تومانی اجاره داده می‌شوند. از این رو مستأجران گزینه‌های متنوعی برای انتخاب املاک نقلی در بازار مسکن اصفهان دارند و افراد می‌توانند یک آپارتمان ۵۰ تا ۶۰ مترمربعی درمحله‌های بالا شهر اصفهان مانند مناطق هم‌جوار با زاینده‌رود و یا در دیگر مناطق شهر انتخاب کنند. با این حال املاک استیجاره‌ای نقلی در محله‌های متوسط و حاشیه‌ای شهر اصفهان نوسازتر بوده و مجهز به متریال و طراحی جدیدتری هستند، از جمله این املاک استیجاره‌ای باید به آپارتمان ۵۵ مترمربعی تک خواب با عمر بنای چهار سال در خانه اصفهان با رهن کامل ۳۰۰ میلیون تومانی، ۶۰ مترمربعی تک خواب با پنج سال سن بنا در مفتح با ودیعه ۳۵۰ میلیون تومانی، ۵۸ مترمربعی نوساز تک خواب در زینبیه با رهن کامل ۴۰۰ میلیون تومانی، ۶۰ مترمربعی دو خواب با دو سال عمر بنا در کاوه با ودیعه ۴۵۰ میلیون تومانی و ۵۰ مترمربعی صفر تک خواب در خیابان جی با رهن کامل ۵۰۰ میلیون تومان اشاره کرد.

در مقابل املاک استیجاره‌ای با متراژ ۵۰ تا ۶۰ مترمربع در محله‌های بالا شهر اصفهان قدیمی بوده و اکثر آن‌ها در زیرزمین واقع شده‌اند. همچنین رهن کامل این املاک به بودجه بیشتری نیاز دارد. آپارتمان ۶۰ مترمربعی تک خواب در دشتستان با ۱۳ سال عمر بنا با ودیعه ۴۱۰ میلیون تومانی، زیرزمین ۶۰ مترمربعی دو خواب با ۲۰ سال سن بنا در شیخ صدوق با رهن کامل ۸۰۰ میلیون تومانی و آپارتمان ۵۲ مترمربعی بازسازی شده واقع در طبقه منفی یک احداث سال ۷۱ در مشتاق با ودیعه ۸۱۰ میلیون تومانی در شمار جدیدترین آگهی‌های املاک نقلی استیجاره‌ای در اصفهان قرار می‌گیرند.

نقلی‌های اصفهان با اجاره ماهانه دو تا ۱۰ میلیون تومان

اجاره یک آپارتمان ۵۰ تا ۶۰ مترمربعی در مناطق مختلف اصفهان در تابستان ۱۴۰۳ به رهن ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه دو تا ۱۰ میلیون تومانی نیاز دارد. بررسی جزئیات آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد هرچه آپارتمان‌های استیجاره‌ای نقلی در اصفهان از زاینده رود دورتر باشند، مستأجران باید اجاره ماهانه کمتری بپردازد، برای نمونه آپارتمان تک خواب ۵۰ مترمربعی با پنج سال سن بنا در خواجو با رهن ۳۰۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه ۹ میلیون تومان به دست مستأجر سپرده می‌شود و یا در بلوار ملت برای اجاره یک ملک ۵۰ مترمربعی واقع در زیرزمین احداث سال ۹۲ باید ۴۰۰ میلیون تومان رهن و و اجاره ماهانه هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت. در مقابل با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان رهن و کرایه سه میلیون تومان امکان اجاره یک آپارتمان با شرایط یکسان یعنی متراژ ۵۰ مترمربعی تک خواب با پنج سال عمر بنا در شهرک ولیعصر وجود دارد.

اگرچه کف قیمت اجاره ماهانه آپارتمان نقلی در اصفهان دو تا پنج میلیون تومان است ولی برخلاف آنچه به نظر می‌رسد املاک آگهی شده در این بازه قیمتی شرایط مناسبی دارند. آپارتمان ۶۰ مترمربعی تک خواب ساخت سال ۸۰ بازسازی شده در بیست و چهار متری با رهن ۳۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ۵۵ مترمربعی دو خواب ساخت سال قبل از ۷۰ بازسازی شده در کوی امام با ودیعه ۴۰۰ میلیون تومانی و کرایه ماهانه سه میلیون تومان و ۵۲ مترمربعی تک خواب با ۱۰ سال عمر بنا در شهرک ولیعصر با رهن ۵۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از جمله آگهی‌های اجاره آپارتمان‌های ۵۰ تا ۶۰ مترمربعی در اصفهان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =