• ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳
  • کد خبر: 58293
  • readingTime: ۲ دقیقه
بازار مسکن

دو میلیارد تومان بودجه کمی نیست ولی کف قیمت ملک در تابستان ۱۴۰۳ در بازار مسکن اصفهان دو میلیارد تومان است. بررسی‌ جدیدترین آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد تعداد زیادی از آپارتمان‌های اصفهان با قیمت دو میلیارد تومان به فروش می‌رسند که اکثر این املاک ارزان در طبقات بالا یا زیرزمین احداث شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مرداد ماه از راه رسید تا بازار مسکن از شوک انتخابات و رئیس جمهور جدید خارج شد و تقاضا در این بازار تا حدودی بهبود یابد. اگرچه فعالان در بازار مسکن اصفهان مدعی‌اند از تعداد معامله‌گران در بازار مسکن نسبت به مرداد سال‌های قبل کاسته شده است و تعداد کمی معامله منعقد می‌گردد. ولی تقاضا برای اجاره یا خرید و فروش ملک در اصفهان در مقایسه با تیرماه سال جاری افزایش یافته است. جدیدترین آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد آپارتمان‌های زیادی با قیمت دو میلیارد تومان در مناطق مختلف اصفهان برای فروش آگهی شده‌اند که این آپارتمان‌ها ارزان‌ترین املاک در بازار مسکن اصفهان در تابستان سال ۱۴۰۳ به شمار می‌روند. البته با بودجه کمتر از دو میلیارد تومان امکان خرید یک آپارتمان مسکن مهر یا نقلی در شهرستان‌های اطراف اصفهان وجود دارد ولی خرید خانه در شهر اصفهان با بودجه حداقل دو میلیارد تومانی امکان‌پذیر است.

ویژگی آپارتمان‌های دو میلیاردی اصفهان

دو میلیارد تومان اوایل دهه ۹۰ بودجه خوبی برای خرید یک آپارتمان بزرگ‌تر از ۱۰۰ مترمربع و یا یک خانه ویلایی نوساز در بسیاری از محله‌های شهر بود. ولی امروز کف قیمت یک آپارتمان در اصفهان دو میلیارد تومان است و با این قیمت نباید انتظار املاک نوساز با ویژگی‌های لوکس و مدرن داشت. متراژ آپارتمان‌های دو میلیارد تومانی اصفهان در بیشتر آگهی‌های منتشر شده بین ۷۰ تا ۱۰۰ مترمربع است تا قیمت هر مترمربع آپارتمان بین ۲۰ تا ۲۸ میلیون تومان باشد. در مقابل آپارتمان‌های بسیاری در مناطق لوکس شهر اکنون با قیمت هر مترمربع بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند. همچنین پایه قیمت هر مترمربع آپارتمان‌های به نسبت لوکس در مناطق متوسط اصفهان ۵۰ میلیون تومان است. در نتیجه اکثر آپارتمان‌های دو میلیارد تومانی اصفهان عمر ساخت بالایی یعنی بیش از ۲۰ سال دارند و در طبقات بالا یا زیرزمین احداث شده‌اند.

خریداران با پرداخت دو میلیارد تومان قادر به خرید یک آپارتمان در خانه اصفهان، دولت آباد، رهنان، زینبیه، شهرک کوثر و قائمیه هستند. آپارتمان ۹۳ مترمربعی دو خوابه با قدمت ۲۵ سال در رهنان، ۹۰ مترمربعی سه خواب با طول عمر ۲۰ سال در قائمیه، ۸۶ مترمربعی دو خواب احداث سال ۱۳۷۰ در شهرک کوثر، ۱۰۸ مترمربعی سه خواب در خانه اصفهان با ۲۴ سال قدمت بنا، ۷۰ مترمربعی تک خواب ساخت سال ۱۳۷۵ در زینبیه و ۸۲ مترمربعی دو خواب ساخت سال ۱۳۸۰ در دولت آباد از جمله آپارتمان‌های دو میلیارد تومانی اصفهان در تابستان ۱۴۰۳ است.

املاک حیاط‌دار دو میلیاردی

بخشی از آگهی‌های فروش املاک دو میلیارد تومانی در اصفهان به املاک حیاط‌دار اختصاص دارد. البته منظور از املاک حیاط‌دار خانه‌های ویلایی نیست و مالکان طبقه دوم و سوم یا زیرزمین خانه ویلایی خود را برای فروش آگهی کرده‌اند که به خریدار سهم کوچکی از حیاط معادل پارک یک موتور سیکلت تعلق می‌گیرد. همچنین این دسته املاک دارای ورودی و خروجی جداگانه نیستند و ورودی خانه به صورتی مشاعی احداث شده است. املاک حیاط‌دار دو میلیاردی در بیشتر آگهی‌ها مربوط به دولت آباد و امیریه هستند که مانند دیگر آپارتمان‌های دو میلیارد تومانی اصفهان طول عمر بالایی دارند، برای نمونه مالکی در امیریه خانه ۷۰ مترمربعی طبقه دوم ساخت سال ۱۳۷۰ خود را برای فروش آگهی کرده است که سهم خریدار از حیاط این خانه هفت مترمربع است، فروشنده‌ای دیگر در دولت آباد زیرزمین ۸۲ مترمربعی دو خواب با عمر بنا ۲۵ سال را به فروش می‌رساند که خریدار قادر به پارک یک موتورسیکلت یا دوچرخه در حیاط اشتراکی است و یا در آگهی دیگری یک ملک ۱۱۰ مترمربعی تک خواب واقع در طبقه سوم با سهم حیاط ۱۰ مترمربعی و عمر بنا ۱۸ سال در امیریه به فروش می‌رسد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عطیه کریمی IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    0 0
    ببخشید با حقوق ۱۱ تومن چطوری همین سوراخ موشارو بخریم؟ حتی اکسیژن فقط بخوریم نمیشه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =