بازار مسکن

بررسی جدیدترین آگهی‌های رهن و اجاره منتشر شده در پلتفرم‌های آنلاین از رشد چند برابری قیمت‌ها در خرداد ۱۴۰۳ حکایت دارد. از این‌رو افراد زیادی به دنبال یافتن یک هم‌خانه اصفهانی برای اجاره آپارتمان یا خانه ویلایی به صورت اشتراکی هستند تا مبلغ رهن و اجاره ماهانه آن‌ها نصف شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نرخ رهن و اجاره ملک در بهار هر سال وارد فاز صعودی می‌شود و مالکان با نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات قیمت اجاره ملک خود را بروز رسانی می‌کند. بررسی جدیدترین آگهی‌های رهن و اجاره آپارتمان درج شده در پلتفرم‌های آنلاین از رشد چند برابری قیمت‌ها در خرداد ۱۴۰۳ حکایت دارد، امروز برخی از املاک در اصفهان با رهن چند صد میلیون تومانی و کرایه ماهانه بیش از ۱۰ میلیون تومان هم به دست مستأجر سپرده می‌شود و نرخ اجاره در بیشتر محله‌های شهر با حداقل حقوق اداره کار برابری می‌کند. در پی افزایش نرخ رهن و اجاره املاک، شمار زیادی آگهی تحت عنوان " نیازمند هم‌خانه" در پلتفرم‌های آنلاین منتشر شده است و اکثر مستأجران به دنبال یک هم‌خانه جهت نصف شدن مبلغ رهن و کرایه ماهانه خود هستند. بر اساس جزئیات جدیدترین آگهی‌ها در پلتفرم‌های آنلاین افراد در مناطق مختلفی یعنی از مهرآباد، جلفا و عباس آباد گرفته تا گلزار و قائمیه به یک هم‌خانه برای اجاره آپارتمان و یا خانه ویلایی نیاز دارند و برخلاف سابق تنها اقشار خاصی مانند دانشجویان به دنبال یافتن هم‌خانه نیستند. البته قرارداد اجاره املاک اشتراکی تنها به نام یک فرد نوشته می‌شود. همچنین نحوه تقسیم رهن و اجاره ملک متفاوت بوده و تمامی موارد با توافق طرفین صورت می‌گیرد.

اجاره آپارتمان اشتراکی

بررسی آگهی‌های رهن و اجاره در بازار مسکن اصفهان بیانگر تقاضا زیاد برای یافتن هم‌خانه جهت اجاره آپارتمان است و اغلب افراد نیازمند هم‌خانه با توان پرداخت کرایه ماهانه بالاتر به جای رهن هستند، برای نمونه آگهی جهت یافتن هم‌خانه برای آپارتمان ۶۰ مترمربعی نوساز در کوی گلزار با توان پرداخت ۴۰ میلیون تومان رهن و چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان اجاره ماهانه منتشر شده است و یا در آگهی دیگری فردی به یک هم‌خانه برای اجاره آپارتمان ۱۰۰ مترمربعی با توان پرداخت ۲۰ میلیون رهن و پنج میلیون تومان اجاره ماهانه نیاز دارد. در محله هشت بهشت نیز خانمی برای اجاره یک آپارتمان ۷۰ مترمربعی به دنبال هم‌خانه خانم با حداقل ۳۰ سال سن و توان مالی پرداخت تنها شش میلیون تومان اجاره ماهانه بدون رهن است.

هم‌خانه شدن در محله‌های بالا شهر اصفهان نیز به رهن حداقل ۱۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه دست‌کم ۱۰ میلیون تومان نیاز دارد، برای مثال آقایی برای اجاره یک آپارتمان ۱۷۰ مترمربعی در عباس‌آباد نیازمند یک هم‌خانه آقا با سن بیش از ۳۴ سال با توان پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه و اجاره ماهانه ۱۵ میلیون تومان است و یا در آگهی دیگری فردی جهت اجاره یک آپارتمان ۱۲۰ مترمربعی در جلفا به یک هم‌خانه با توان پرداخت ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان برای رهن و اجاره ماهانه ۱۸ تا ۳۰ میلیون تومان با توجه به مبلغ پرداختی برای ودیعه نیاز دارد. با این اوصاف یافتن هم‌خانه در اصفهان مانند سابق دشوار نیست و افراد می‌توانند با بودجه مدنظر خود در هر منطقه‌ای از اصفهان یک آپارتمان اشتراکی اجاره کنند.

اجاره خانه ویلایی اشتراکی

۱۰۰ میلیون تومان رهن با اجاره ماهانه دو میلیون تومان کم‌ترین قیمت برای هم‌خانه شدن در یک خانه ویلایی در اصفهان است. البته بررسی آگهی‌های رهن و اجاره در طول بهار سال جاری نشان می‌دهد برای هم‌خانه شدن در املاکی با متراژ بالاتر از ۱۰۰ مترمربع باید بیش از ۱۰۰ میلیون تومان رهن پرداخت، مگر اینکه سن ملک بالا باشد، مانند خانه ویلایی ۱۲۵ مترمربعی در بزرگمهر ساخت سال ۷۹ که فردی به دنبال یک هم‌خانه با توان پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان رهن با اجاره ماهانه دو میلیون تومان جهت اجاره این ملک است. بر اساس آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های آنلاین هم‌خانه‌ها برای سکونت در خانه‌های ویلایی نوساز باید علاوه بر رهن ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی توان پرداخت بیش از چهار میلیون اجاره ماهانه را داشته باشند، از جمله آن‌ها باید به آگهی نیازمند هم‌خانه برای خانه ویلایی ۱۰۰ مترمربعی بازسازی شده در آزادگان با توان پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان رهن و پنج میلیون تومان اجاره ماهانه، هم خانه برای خانه ویلایی نوساز ۱۸۰ مترمربعی در خیابان آذر با ۱۲۰ میلیون تومان ودیعه و ۱۰ میلیون تومان کرایه ماهانه و هم‌خانه برای خانه حیاط دار بازسازی شده در خیابان شیخ صدوق با ۲۰۰ میلیون تومان رهن و ۲۰ میلیون تومان کرایه ماهانه اشاره کرد. جالب این است در اکثر آگهی‌ها برای اجاره خانه ویلایی عبارت نیازمند هم‌خانه‌ای غیر دانشجو قید شده و افراد متمایل‌اند به صورت دونفره و نه بیشتر املاک ویلایی را به صورت اشتراکی اجاره کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =