بازار مسکن

آپارتمان‌های استیجاره‌ای نوساز و کلید اول به پرتقاضاترین و درعین حال گران‌ترین املاک در بازار مسکن اصفهان تبدیل شده‌اند. بررسی جدیدترین آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد اجاره ارزان‌ترین آپارتمان‌های نوساز اصفهان در سال ۱۴۰۳ به ۱۰۰ میلیون تومان رهن و اجاره ماهانه حداکثر ۱۰ میلیون تومانی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شمارش معکوس تا شروع فصل تابستان آغاز شده تا بازار اجاره‌بهای اصفهان وارد پررونق‌ترین فصل سال خود شود. هرساله با آغاز فصل تابستان تقاضا برای رهن و اجاره ملک در اصفهان افزایش پیدا می‌کند و مستأجران قبل از شروع فصل جابه‌جایی به محک بازار رهن و اجاره می‌پردازند تا خود را برای تعویض خانه آماده کنند. در این میان انتخاب بعضی از خانواده‌های اصفهانی سکونت در یک آپارتمان نوساز و کلید اول است. بررسی جدیدترین آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد آپارتمان‌های نوساز زیادی در سراسر اصفهان برای اجاره آگهی شده‌اند که اجاره ماهانه اکثر آن‌ها ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان است. با این حال برخی از مالکان آپارتمان‌های نقلی کلید اول خود را با رهن ۱۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه کمتر از ۱۰ میلیون تومان اجاره می‌دهند. بر اساس جزئیات جدیدترین آگهی‌های اجاره ملک در اصفهان، مالکان آپارتمان‌های نوساز املاک خود را به صورت رهن کامل در اختیار مستأجر قرار نمی‌دهند و دریافت اجاره ماهانه را در کنار رهن ۱۰۰ میلیون تومانی ترجیح می‌دهد. علاوه بر این املاک نوساز در شمار گران‌ترین خانه‌ها در بازار اجاره‌بهای اصفهان قرار می‌گیرند که با شرایط خاصی مانند کم جمعیت بودن خانواده مستأجر اجاره داده می‌شوند.

رهن ۱۰۰ میلیون تومانی با اجاره کمتر از پنج میلیون

اجاره ارزان‌ترین آپارتمان‌های نوساز در اصفهان دست کم به ۱۰۰ میلیون تومان رهن و اجاره ماهانه تا پنج میلیون تومان نیاز دارد. البته بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد این روزها در بسیاری از محله‌های متوسط شهر پیدا کردن یک آپارتمان نوساز با اجاره ماهانه کمتر از پنج میلیون تومان کار آسانی نخواهد بود. با این حال تعداد کمی آپارتمان‌های نقلی نوساز در محله‌های متوسط شهر با این بودجه به دست مستأجر سپرده می‌شود.

آپارتمان نوساز ۶۰ مترمربعی تک خواب در زینبیه با ودیعه ۱۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه سه میلیون تومان، آپارتمان ۸۰ مترمربعی دو خواب در محله خانه اصفهان با رهن ۱۰۰ میلیون تومان و کرایه ماهانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، آپارتمان ۷۵ مترمربعی دو خواب در دولت آباد با ودیعه ۱۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، آپارتمان ۶۰ مترمربعی تک خواب در دولت آباد با ودیعه ۱۰۰ میلیون و کرایه ماهانه پنج میلیون تومان و آپارتمان ۹۰ مترمربعی در زینبیه با رهن ۱۰۰ میلیون و اجاره ماهانه پنج میلیون تومان از جمله املاک استیجاره‌ای نوساز و اقتصادی در اصفهان محسوب می‌شوند. اگرچه این آپارتمان‌ها نوساز و کلید اول هستند. ولی خبری از طراحی لوکس در آن‌ها نیست و مالکان از متریال قیمت پایین و ساده در ساخت آن‌ها استفاده کرده‌اند. با این حال تقاضا برای این دسته از آپارتمان‌های نوساز اقتصادی در اصفهان بالاست و به سرعت اجاره می‌شوند.

رهن ۱۰۰ میلیون تومانی با اجاره کمتر از ۱۰ میلیون

اگر مستأجران توان پرداخت اجاره ماهانه پنج تا ۱۰ میلیون تومان را داشته باشند، قادر به اجاره آپارتمان‌های نوساز در محله‌هایی مانند احمدآباد، شهید کشوری، آبشار، شهرک ولیعصر، بزرگمهر، سیمین و امیریه خواهند بود، مانند آپارتمان نوساز ۸۷ مترمربعی دو خواب با ودیعه ۱۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در خیابان احمدآباد، آپارتمان ۹۲ مترمربعی تک خواب با رهن ۱۰۰ میلیون تومان و کرایه ماهانه ۱۰ میلیون تومان در محله کشوری، آپارتمان ۷۰ مترمربعی تک خواب با ودیعه ۱۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در خیابان آبشار و آپارتمان ۵۷ مترمربعی تک خواب با رهن ۱۰۰ میلیون تومان و کرایه ماهانه ۱۰ میلیون تومان در شهرک ولیعصر.

این آپارتمان‌ها در مقایسه با املاک نوساز با اجاره ماهانه کمتر از پنج میلیون تومان از امکانات بهتر و جدیدتری برخوردارند. ولی مالکان با توجه به نوساز بودن آپارتمان از کرایه آن به خانواده‌های پرجمعیت خودداری می‌کنند و ضمن اکثر آگهی‌های منتشر شده در پلفترم‌های آنلاین عبارت" اجاره فقط به عروس و داماد" یا "اجاره به خانواده حداکثر سه نفره با رفت و آمد کم" قید شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =