• ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
  • کد خبر: 59534
  • readingTime: ۲ دقیقه
فناپری

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: استفاده از روش‌های نوین و ظرفیت اکوسیستم و چرخه نوآوری در سیستم آموزشی کشور، اکنون امری ضروری است.

به گزارش ایراسین، احمد محمودزاده افزود: مدارس غیردولتی باید در این خصوص پیشتاز باشند، به دلیل اینکه انعطاف بیشتری را در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها دارند، از سوی دیگر در این مدارس زمان‌بندی آموزشی متناسب با فناوری‌های جدید دنیا است.

وی بیان کرد: باید ابتدا در آموزش و پرورش برنامه‌ریزی‌های اساسی برای استفاده از ظرفیت تکنولوژی دیجیتال و فناوری‌های روز به منظور بهبود فرآیند آموزش و پرورش صورت گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: این موضوع سال‌ها مغفول مانده بود اما هم‌زمان با اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین به این مهم پرداخته شد و در ایام کرونا فرصتی پیش آمد تا آموزش و پرورش به این موضوع ورود پیدا کند.

وی با اشاره به دومین راهکار برای استفاده از ظرفیت نوآوری در آموزش و پرورش گفت: در داخل جریان مدرسه هم دانش‌آموزان می‌توانند از این ظرفیت‌ها بهره ببرند و مدیران آموزش و پرورش تنها باید این مسیر را جهت‌دهی کنند تا از آن استفاده مطلوب شود.

محمودزاده ادامه داد: معلمان نیز می‌توانند با گذراندن برخی دوره‌ها در این خصوص توانمندتر شوند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر خادمان تعلیم و تربیت بتوانند این ظرفیت‌ها را فعال کنند، اکوسیستم نوآوری می‌تواند منجر به دستاورهای گوناگونی در حوزه آموزش شود و از سویی به خلق زنجیره ارزش میان مدارس غیردولتی و دانش‌آموزان هم خواهیم رسید.

وی خاطر نشان کرد: رسانه یکی از ارکان چهارگانه تربیت است و می‌تواند یاریگر آموزش و پرورش باشد، بنابراین بستر استفاده از ظرفیت رسانه در آموزش و پرورش آماده شده است.

محمودزاده در خصوص نبود فضایی یکپارچه برای اطلاع‌رسانی آخرین خبرها و دستاوردهای روز در حوزه آموزش، گفت: رسانه‌ها باید برای اطلاع‌رسانی در حوزه آموزش پای کار بیایند.

وی تاکید کرد: هم‌افزایی رسانه‌ای هم می‌تواند در این خصوص کارآمد باشد؛ از سوی دیگر بخشی از خدمات کادر آموزش می‌تواند به صورت جشنواره و نمایشگاه اطلاع‌رسانی شود که جشنواره «آفرینو» با موضوع ابتکارات و ایده‌های جدید در این راستا امسال راه اندازی شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در این جشنواره به موضوعات کارگاهی هم ورود شده است، اظهار کرد: استفاده از هوش مصنوعی در آموزش، استفاده از تکنولوژی دیجیتال و خصوصیات مدارس آینده، بخش‌های کارگاهی این جشنواره بودند.

محمودزاده گفت: فعالان حوزه آموزش باید موظف شوند برخی از این ابتکارات و ایده‌ها که در حوزه‌های مختلف است را از طریق این جشنواره‌ها در معرض دید افکار عمومی قرار دهند تا دیگران هم از این ایده‌ها استفاده کنند و این ابتکارات به دیگر مناطق و مدارس تسری پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =