بازار طلا

انس طلا در هفته پایانی مرداد سقف تاریخی جدیدی در محدوده ۲۵۳۱ دلار به ثبت رساند ولی در بازار داخلی سکه و طلای آبشده حتی به سقف‌های قیمتی خود نزدیک نشدند. بررسی‌ها نشان می‌دهد چشم‌انداز رشد قیمت‌ها در بازار طلا هر هفته ضعیف‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، انس طلا در هفته پایانی مردادماه سقف تاریخی جدیدی به ثبت رساند ولی سکه امامی یا طلای آبشده در بازار داخلی حتی به سقف تاریخی خود نزدیک نشدند. سقف قیمتی انس طلا پیش از این در محدوده ۲۴۸۴ دلار قرار داشت ولی در روز سه شنبه گذشته با رشد چشم‌گیری به محدوده ۲۵۳۱ دلار پیشروی کرد. اگرچه انس طلا در دو روز پایانی هفته به شدت ریزشی شد و به کانال ۲۴۰۰ دلار برگشت ولی بازارهای داخلی به این تحولات واکنش خاصی نشان ندادند، زیرا کاهش نرخ دلار در بازار غیررسمی مانع از افزایش قیمت‌ها در بازار طلا شد. سکه امامی در معاملات هفته پایانی مرداد بین ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نوسان کرد.

ثبات قیمت سکه در هفته سقف شکنی انس طلا / پیش بینی قیمت طلا در شهریورماه

برآیند قیمت سکه امامی در معاملات هفته قبل مثبت بود و در روزهای ابتدایی هفته موفق به شکست روند نزولی کوتاه مدت خود شد ولی برای عبور از سطح ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ناتوان بود. در واقع فروشندگان با نزدیک شدن قیمت به این سطح هر بار مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شدند. در طرف مقابل طلای آبشده متأثر از انس طلا روند صعودی قوی‌تری در معاملات هفته قبل داشت.

طلای آبشده در معاملات هفته پایانی مردادماه از ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیش‌روی کرد. فعالان بازار طلا معتقدند طلای آبشده همبستگی بیشتری نسبت به سکه با انس طلا دارد ولی کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی دلیلی شد تا طلای آبشده نیز کم تقاضا باشد.

ثبات قیمت سکه در هفته سقف شکنی انس طلا / پیش بینی قیمت طلا در شهریورماه

قیمت طلای آب‌شده نیز مانند سکه امامی در معاملات هفته پایانی مرداد موفق به شکست روند نزولی خود شد ولی برای ادامه صعود مانع بزرگی در محدوده ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دارد. در صورت عبور از این محدوده انتظار می‌رود طلای آبشده تا ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان صعودی شود و در مقابل احتمال کاهش قیمت طلای آبشده تا محدوده ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان وجود دارد.

پیش‌بینی بازار طلا در هفته اول شهریور ماه

معاملات اتاق‌های دلار با توجه به تعطیلی روز یک‌شنبه، در روز شنبه نیز تعطیل اعلام شد در نتیجه بازار طلا تا روز دوشنبه نیمه تعطیل است و انتظار می‌رود روند اصلی قیمت‌ها در بازار طلا از روز دوشنبه آغاز شود. با این حال گفت‌گو با فعالان بازار طلا نشان می‌دهد چشم‌انداز رشد قیمت‌ها در میان فعالان بازار کاهش یافته است و آنها دست‌کم تا پایان ماه صفر امیدی به افزایش قیمت طلا و سکه ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =