مهدی کرباسیان پنل همایش متالکس

رئیس اسبق هیئت عامل ایمیدرو در پنل تخصصی «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» گفت: جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید در راس مطالبات قرار گیرد و اولین محور برای سرمایه‌گذاری، توسعه و رفاه است که باید مورد توجه قرار گیرد که در این صورت تعاملات سیاسی و اقتصادی در حین آن حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مهدی کرباسیان،رئیس اسبق هیئت عامل ایمیدرو در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» اظهار کرد: یکی از لایه‌های مهم مشکلات اصلی صنایع موضوع حکمرانی است که باید یک بازنگری اساسی در سیاست‌های ۴۵ ساله گذشته صورت گیرد.

وی افزود: ایران کشور نوظهوری است که دارای سرمایه‌های بسیاری همچون نفت و گاز و معدن و … است اما در حوزه اکتشاف هنوز فضا برای فعالیت وجود دارد.

کرباسیان ادامه داد: بحث فولاد سبز در اروپا یک اجبار قانونی است که باید در حوزه فولاد به این سمت حرکت کنیم. از سویی دیگر در دنیا رشد اقتصادی ما کم است و در ۱۰ سال گذشته ۱.۶ درصد رشد داشتیم.

وی افزود: برای سرمایه‌گذاری اولین محور مورد توجه توسعه و رفاه است که در صورت تحقق، تعاملات سیاسی و اقتصادی در حین آن حل می‌شود.

رئیس اسبق هیئت عامل ایمیدرو خاطر نشان کرد: فولاد مبارکه اگر زیرساخت‌های مورد نیازش درست شود به سمت وظایف اصلی خود یعنی توسعه و تولید برای صادرات و افزایش ارزش افزوده سوق پیدا می‌کند.

وی معتقد است که جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید در رأس مطالبات قرار گیرد و رشد ۱۳ درصدی در نظر گرفته شده در حوزه معدن به امکانات و سرمایه نیاز دارد.

کرباسیان گفت: ما باید بپذیریم که اگر بخواهیم از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری کنیم، نیازمند یک تصمیم ملی و بودجه کافی هستیم. این مسئله تنها در اختیار وزارتخانه نیست؛ مجلس و حاکمیت نیز باید همکاری کنند. ذخایر نفتی کشور ما بالغ بر ۲۰۸ میلیارد بشکه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =